مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: یک تن کیسه زباله با هدف حفظ محیط زیست در هیأت‌های مذهبی و مساجد توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 27 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مراسم‌های عزاداری‌ها را در شهر قزوین شناسایی کرده و در راستای رفع مشکلات با برنامه‌ریزی و تلاش سعی در برطرف کردن آن‌ها را داریم.

وی افزود: آلودگی‌های محیطی همانند استفاده از ظروف یک بار مصرف، مداحی‌های غیرعرف و مزاحمت‌های شهری، کمبود سطل زباله در مسیر رفت و آمد و فرهنگ ضعیف مردم در رعایت حقوق شهروندی از جمله این آسیب‌ها است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: تلاش شده تا در حد توان بتوانیم مشکلات و آسیب‌های عزاداری را شناسایی و آن‌ها را به حداقل برسانیم.

وزیری‌نژاد مطرح کرد: در سال‌های گذشته در مساجدها 80 فیکسچر نصب شده تا موضوعات مختلف را طی سال به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.

این مسؤول به فرهنگ‌سازی در رعایت حقوق شهروندی در مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: نریختن آشغال در زمین و ریختن آن به سطل زباله، نصب نکردن ابزارآلات عزاداری در درخت‌ها، استفاده نکردن از ظروف شیشه‌ای و ورود به تبلیغات محیطی از طریق شبکه‌های مجازی از جمله مواردی است که باید رعایت آن‌ها بین مردم ترویج یابد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: 250 تشکل مردم‌نهاد اعلام آمادگی کردند که داوطلبانه با کارهای فرهنگی رعایت حقوق شهروندی را فرهنگ‌سازی کنند.

وزیری‌نژاد یادآور شد: بیش از پنج کلیپ تهیه شده تا در فضای مجازی با هدف تبیین و ترویج رعایت حقوق شهروندی بین مردم پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: از مراجع تقلید در خصوص مسائل مختلف آسیب‌های شهری استفتائات شده که نظر همه مراجع این بوده که انجام آن‌ها جایز نیست و باید رعایت حقوق شهروندی توسط مردم رعایت شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: استفتائات أخذ شده در 10 نقطه مختلف شهر قزوین نصب می‌شود تا مردم در جریان آن‌ها قرار گیرند و همه ملزم به رعایت حقوق شهروندی شوند.

وزیری‌نژاد ادامه داد: استفتائات شهری را در شبکه‌های مجازی نشر داده و همچنین از ظرفیت‌های رادیو شهر بهره می‌گیریم تا بتوانیم به نتایج مثبت دست یابیم.

این مسؤول گفت: یک تن کیسه زباله تهیه شده است که به هیأت‌ها و مساجد با هدف حفظ محیط زیست توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار