پاس هنوز هم در بین مردم همدان محبوب است و دلشان می‌خواهد خیلی زود این تیم به بالاترین سطح فوتبال ایران بازگردد تا دوباره ورزش همدان به این داشته با ارزش خود افتخار کند.
کد خبر: ۴۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 20 June 2015

در حالی که رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول در فصل آتی هفته آینده در تهران قرعه‌کشی خواهد شد اما وضعیت تیم پاس از جهات مختلفی مشخص نیست و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش فارس ، در تابستان سال 86 تنور فوتبال حرفه‌ای در شهر همدان به لحاظ انتقال تیم ریشه‌دار پاس از پایتخت به این شهر داغ‌تر شده، اما رفته‌رفته این شور و هیجان از تب و تاب اولیه خود افتاده است.

پاس در همدان سرگذشت خواندنی و شنیدنی دارد که در این مجال قصد مرور آن را نداریم اما باید گفت پاس زمانی در فوتبال ایران آقایی می‌کرد و با ستاره‌ای که بر سینه خود دارد یعنی اینکه یک‌بار عنوان قهرمانی باشگاهی در فوتبال کشور را کسب کرده است.

*بومی‌گرایی در پاس شباهت به گفتاردرمانی داشت و عملی نشد

حضور پاس در همدان برکات خوبی برای رشته فوتبال و در مجموع ورزش استان داشته اما هدفی که از ابتدای حضور در این شهر دنبال می‌شد به نوعی منحرف شده و در حال حاضر فقط به داشتن یک تیم حرفه‌ای اکتفا شده است.

پاس به همدان منتقل شد تا استان از راه‌های مختلف بودجه میلیاردی آن را تأمین کند که برای رشد فوتبالیست‌های استان مفید فایده باشد، هرچند بعد از هشت سال حضورش نه تنها این امر محقق نشد بلکه در سطح کادر فنی و سرپرستی این تیم حضور غیربومی‌ها پررنگ‌تر از قبل شده است.

پاسی‌های همدان در فصلی که گذشت در سطح جام آزادگان یکی از سال‌های کم‌حاشیه خود را پشت سر گذراندند اما با وجود فراهم بودن امکانات و شرایط تنها به دلیل تفاضل گل نتوانستند به لیگ برتر و حتی مرحله پلی‌آف برسند تا حسرت مردم همدان برای لیگ برتری شدن پاس به چندمین سال متوالی برسد.

*استاندار همدان در حمایت از پاس سنگ‌تمام گذاشت

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان که ریاست هیئت مدیره این باشگاه را برعهده دارد به کمک و همراهی مجموعه ارشد ورزش استان تلاش‌های خوبی را برای تزریق بودجه با حمایت بخش خصوصی در سالی که گذشت برای پاس انجام داد اما این اتفاقات همه با عدم صعود سبزپوشان به مراحل بعد ناکام ماند.

بعد از اتمام مسابقات لیگ دسته اول با تشکیل یک جلسه هیئت مدیره ضمن رضایت اعضا از عملکرد مدیرعامل و سرمربی به اتفاق نظر به ابقای داوود مهابادی برای یک سال دیگر به عنوان سرمربی‌گری تیم پاس رأی دادند.

مشغله کاری استاندار همدان در خردادماه و همچنین سفر وی به کشور تاجیکستان باعث شده وضعیت مالی و همچنین شرایط ابقا یا تغییر مدیرعامل این باشگاه در هاله‌ای از ابهام باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در زمینه بلاتکلیفی مدیرعامل باشگاه پاس گفت: شخص استاندار به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه برای ابقا یا تغییر مدیرعامل پاس تصمیم‌گیری می‌کند.

سیدعبدی افتخاری اظهار کرد: در سال 94 برنامه‌های خوبی برای پاس داریم که برای عملیاتی شدن آن منتظر بازگشت استاندار از تاجیکستان هستیم.

*بلاتکلیفی در ابقا یا تغییر مدیریت پاس همدان

وی افزود: باشگاه پاس در سال گذشته با حمایت بخش خصوصی و کمک‌های دولتی و پیگیری‌های شخص استاندار، سال بی‌‌حاشیه‌ای را پشت سر گذاشت و مستحق صعود به لیگ برتر بود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: در نخستین جلسه‌ هیئت مدیره که بعد از اتمام بازی‌ها برگزار شد، شخص استاندار نظر به ابقای داوود مهابادی در سمت سرمربی داشت که با تأیید نظر اعضا این اتفاق صورت گرفت.

*کار سخت دسته اولی‌ها با حضور 20 تیم در یک گروه

وی تصریح کرد: در مورد تغییر یا ابقای مدیرعامل باشگاه نیز همه اعضا تابع نظر رئیس هیئت مدیره هستند تا مدیرعامل و سرمربی نسبت به جمع کردن یک تیم شایسته همسو اقدام کنند.

از سازمان لیگ فوتبال ایران اخباری به گوش می‌رسد که قرار است پنجم تیر مراسم قرعه‌کشی 20 تیم حاضر در جام آزادگان برای فصل آتی برگزار شود.

بعد از حواشی فراوان فدراسیون فوتبال به برگزاری لیگ دسته اول در یک گروه اصرار دارد و برای اینکه تیم‌ها مشکلات کمتری را متحمل شوند تخفیف در ورودی، افزایش بازیکنان و مسائل تشویقی دیگری را برای این موضوع لحاظ کرده است.

در صورتی که این اتفاق به مرحله اجرا برسد هر تیمی که در سطح جام آزادگان حضور دارد باید 38 هفته در شرایط مسابقه قرار گیرد و 19 سفر خارج از خانه را باید با صرف هزینه‌های زیاد متحمل شود.

این حجم کار مستلزم داشتن برنامه‌ای دقیق و منظم و همچنین تأمین هزینه‌های آن است که در باشگاه پاس تا امروز هیچ اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است.

*غیربومی‌ها محبوب‌تر از مدیران، مربیان و بازیکنان همدانی

سرمربی با اخلاق سبزپوشان همدانی با ابقای خود نسبت به ارائه لیست به باشگاه برای جذب بازیکنان جدید و همچنین لیست بازیکنان مازاد اقدام کرده اما بهرام یدی مدیرعامل باشگاه در حال حاضر از رقم بودجه تخصیصی به باشگاهش هیچ خبری ندارد.

هر چند در روزهای اخیر رضا طلایی‌منش با نظر مهابادی و حکم یدی به کادر فنی سبزپوشان همدانی اضافه شده، اما هنوز نگرانی در مورد استفاده از غیربومی‌ها در سایر پست‌های این تیم مانند سرپرستی، ماساژور، مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان وجود دارد.

بازیکنان همدانی در سال گذشته در تیم‌های لیگ دسته اولی ایران و حتی لیگ برتری خوش درخشیدند که اگر بودجه لازم و شرایط مناسب وجود داشته باشد این بازیکنان تمایل زیادی دارند تا در تیم شهرشان افتخارآفرین باشند.

وحید علی‌آبادی، مرتضی تبریزی، احمد جمشیدیان، مهدی کیانی، مهرداد رضایی، آرمین طلایی‌منش، رضا حاتمی، علی‌اصغر عاشوری و مسعود رمضانی تنها بخشی از استعدادهای استان هستند که در حال حاضر در تیم‌های دیگر ایران توپ می‌زنند و توانایی حضور در تیم پاس را دارند.

*همدانی‌ها همچنان منتظر تصمیم بزرگ مدیران استان

پاس هنوز هم در بین مردم همدان محبوب است و دلشان می‌خواهد خیلی زود این تیم به بالاترین سطح فوتبال ایران بازگردد تا دوباره ورزش همدان به این داشته با ارزش خود افتخار کند.

شرایط لیگ در فوتبال ایران هر سال سخت‌تر از قبل می‌شود و برای رسیدن به پله‌های موفقیت باید منتظر بود و دید تا مدیران باشگاه پاس چه تصمیمی را برای آینده اتخاذ می‌کنند.

در هر صورت باید منتظر بازگشت استاندار از تاجیکستان و همچنین اعلام نتیجه قرعه‌کشی لیگ دسته یک بمانیم تا ببینیم مردان مدیریتی استان چه گلی به سر تیم بلاتکلیف پاس می‌زنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار