همزمان با هفته جهادكشاورزي و در بزرگداشت اين هفته، با حضور معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از كتاب مجموعه نتايج تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي رونمايي شد.
کد خبر: ۴۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 17 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، در مراسم رونمايي اين كتاب، مهندس اکبر فتحي، معاون امور اقتصادي و برنامه ريزي و مهندس ایوب ايرانيفام، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان نیز حضور داشتند رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به زحمات چندين دهه محققان مركز در اجراي طرح هاي تحقيقاتي، جلد اول اين كتاب را هديه اي ارزشمند از مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان به جامعه كشاورزي خواند و اظهار اميدواري كرد كه بنحو احسن از دستاوردهاي حاصله بهره برداري گردد.

دكتر حسين لطفعلي زاده انتشار جلد اول اين كتاب در 9 فصل را ماحصل زحمات محققان در موضوعات مربوطه دانسته و افزود: در هر موضوع، يك محقق به نمايندگي از همكاران به تاليف و تدوين اين گزارشات اقدام نموده كه همه این تحقیقات در جلد اول آن منتشر شده اند.

وی با بیان اینکه در این کتاب موضوع زردآلو؛ تدوين و تاليف دكتر حميد رهنمون ، موضوع بادام؛ تدوين و تاليف دكتر جليل دژم پور و موضوع پسته؛ تدوين و تاليف مهندس رسول كنعاني نوتاش می باشد ادامه داد: همچنین موضوع پياز؛ تدوين و تاليف دكتر سيدعلي موسوي‌زاده ، موضوع تغذيه محصولات زراعي و باغي؛ تدوين و تاليف دكتر احمد بايبوردي، موضوع گياهان دارويي؛ تدوين و تاليف مهندس آذر رفعتي ، مرتعداري؛تدوين و تاليف مهندس رسول رنگاوران ، رودخانه‌هاي استان؛ تدوين و تاليف مهندس عبدالله حسين‌پور و بوقلمون؛ تدوين و تاليف مهندس اخد ايازي و مهندس قربان الياسي بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خاطر نشان نمود: انتشار جلد دوم اين مجموعه جزو دستور كار امسال این مركز می باشد.

مهندس ايوب ايرانيفام، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان نیز با تقدير از تلاشهاي محققان مركز در انتشار يافته هاي تحقيقاتي، ارتباط هرچه بيشتر تحقيقات و بخش اجرا را موجب رشد و اعتلاي كشاورزي منطقه دانسته و چاپ جلد اول اين مجموعه را ستودني خواند.

برپایه این گزارش در ادامه مراسم پس از رونمايي از كتاب، ميهمانان به همراه مديريت، معاونين و روساي بخشهاي تحقيقاتي از مزارع به‌زراعي دانه‌هاي روغني و غلات مركز بازديد به عمل آورده و توضيحات كاملي از روند اجراي طرح هاي تحقيقاتي و نتايج حاصله به سمع و نظر بازديدكنندگان رسيد.

گفتنی است آخرين برنامه مراسم بزرگداشت هفته جهاد كشاورزي این مرکز ، افتتاح چاه جديدالاحداث پمپاژ آب مزارع تحقيقاتي بود كه با زحمات معاونت مديريت و توسعه منابع انساني و همكارانشان در مركز تحقيقات به بهره برداري رسيده بود که در اين خصوص نيز لوح تقديري از سوي رياست مركز به دكتر احد حبيب زاده معاون توسعه منابع انساني اهدا گرديد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :