ريیس جهادکشاورزی اردکان خبر داد؛
رييس جهادکشاورزی شهرستان اردکان اعلام كرد: با بهره‌برداری از سه واحد جديد مرغداری در اين شهرستان، ظرفيت توليد سالانه گوشت سفيد استان به ميزان 150 تن افزايش يافت.
کد خبر: ۴۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 17 June 2015
به گزارش تابناک یزد"محمدحسين وطن‎‎خواه" در حاشیه بهره‌برداری از یک واحد مرغداری در روستای ساغند بخش خرانق در اين شهرستان، گفت: همزمان با هفته جهادکشاورزی 10 طرح بخش كشاورزي شهرستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 میلیارد ریال با حضور مسئولان به  بهره برداري رسيد.

وي با اشاره توليد سالانه هفت هزار و 500 تن گوشت سفید، يكهزار و 200 تن گوشت قرمز، 16 هزار و 825 تن شیر و 295 تن تخم‌مرغ در اين شهرستان، افزود: با ایجاد زیرساخت هشت مجتمع دامداری جديد در اين شهرستان، ضمن کمک به حفظ تولیدات دامی، شاهد اشغالزايي و فراهم شدن بستر فعالیت برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی خواهيم بود.

وطن‏‏خواه همچنين اظهار كرد: با افتتاح 3 طرح پرورش مرغ گوشتی در ساغند و عقدا، سالانه 150 تن گوشت سفید به سرانه تولید گوشت استان اضافه شده است.

وی به بهبود و افزایش تولیدات گیاهی این شهرستان نيز اشاره کرد و افزود: از سطح 9 هزار و 300 هکتار باغات شهرستان اردکان شامل پسته، انار، زیتون و خرما، سالانه بیش از 19 هزار و 350 کیلو‌گرم محصول برداشت می‌شود.

ريیس جهادکشاورزی اردکان صنایع تبدیلی را با توجه به کارگیری محصولات کشاورزی به عنوان عاملی براي استفاده بهتر از این محصولات عنوان کرد و گفت: نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده این بخش بسیار سازنده و مهم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از صنایع تبدیلی کشاورزی که درشهرستان اردکان به عنوان یکی از مشاغل موروثی بومی بکار گرفته شده، صنعت روغنگیری کنجد، ارده و حلوا ارده‌سازی است که جهادکشاورزی شهرستان با حمایت از بخش خصوصی و با راه اندازی یک واحد تولیدی ارده و حلوا ارده با ظرفیت تولید سالانه يكهزار و 200 تن و یک واحد تولیدی روغن خام کنجد با ظرفیت 480 تن، زمینه اشتغال بیش از 35 نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است.

وطن خواه در پایان نيز عنوان كرد: جهادکشاورزی اردکان در طول سال گذشته با اعطای تسهیلاتی به مبلغ 30 میلیارد ریال ضمن افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات، دامداری‌ها و مرغداری‌هاي شهرستان، در جهت کاهش هزینه‌های تولید، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و توسعه کشاورزی حفاظتی، گام‌های موثری برداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار