اولین همایش تاریخ و فرهنگ هزار جریب مازندران ، در 17 و 18 مهر ماه با هدف شناسایی پیشینه تاریخی هزارجریب، ظرفیت های علمی ، اجتماعی و توریستی ، و دست یافتن به راهکارهای علمی توسعه و شکوفایی و تعیین محدوده گسترده و قلمرو پیشینه تاریخی هزارجریب ، برگزار می شود.
کد خبر: ۴۸۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶ 04 September 2017
به گزارش تابناک مازندران، فرماندار نکا با اشاره به سوابق تاریخی، ظرفیت ها و سوابق فرهنگی شهرستان نکا اظهارداشت: باید این ظرفیت ها در راستای شکوفایی و معرفی آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری مورد توجه قرار گیرند تا شاهد معرفی تاریخ و تمدن این سرزمین به کشور و جهان باشیم.
 برگزاری اولین همایش تاریخ و فرهنگ هزار جریب مازندران
بر اساس این گزارش، اولین همایش تاریخ و فرهنگ هزار جریب  مازندران ، در 17 و 18 مهر ماه با هدف شناسایی پیشینه تاریخی هزارجریب، ظرفیت های علمی ، اجتماعی و توریستی ، و دست یافتن به راهکارهای علمی توسعه و شکوفایی و تعیین محدوده گسترده و قلمرو پیشینه تاریخی هزارجریب ، برگزار می شود.
 
فرماندار نکا در جلسه هماهنگی برای برگزاری نخستین همایش تاریخ و فرهنگ هزار جریب  مازندران، بیان داشت:  منطقه هزارجریب دروازه بهشت مازندران است. و باید قابلیت های این منطقه اطلاع رسانی شود.
 
نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: این همایش در معرفی تاریخ هزارجریب مازندران بویژه نکا، اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کرد این هویت ها و تاریخ و تمدن برای همه بیان شود و جایگاه تاریخی و تمدنی خود را بشناسیم و معرفی کنیم.
 
احمدی با اشاره به سوابق تاریخی، ظرفیت ها و سوابق فرهنگی شهرستان نکا گفت: باید این ظرفیت ها در راستای شکوفایی و معرفی آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری مورد توجه قرار گیرند تا شاهد معرفی تاریخ و تمدن این سرزمین به کشور و جهان باشیم.
 
فرماندار نکا با اشاره به علمای منطقه هزارجریب گفت: علمای بزرگی همچون آیت ا... طبرسی، آیت ا... محمدی لائینی ، آیت ا... لیموندهی و آیت ا... برمایی از منطقه هزارجریب نکا هستند که باید در شناسایی آنان به جوانان در این همایش تلاش کنیم.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار