مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اوقاف بحث موقوفه‌خواری و تلاش برای رفع این دغدغه است که در این راستا یکی از مهمترین راهکارها اخذ سند برای موقوفات به شمار می‌رود
کد خبر: ۴۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 16 June 2015
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در کارگروه تخصصی حقوقی، ثبتی و اوقافی که ظهر امروز در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم در سال جاری موفق شویم برای تمام موقوفات استان سند ثبتی دریافت کنیم.وی افزود: در حال حاضر حدود 360 پلاک برای دریافت سند در سامانه به ثبت رسیده که 300 پلاک در شهرستان قزوین، پنج پلاک در بویین‌زهرا، 22 پلاک در آوج، 13 پلاک در تاکستان و 15 پلاک نیز در البرز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته به لحاظ حجم آمار یکی از بهترین‌ سال‌ها برای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بود به گونه‌ای که حتی فراتر از برنامه نیز حرکت کردیم.
نوروزی ادامه داد: در سال جاری در خصوص اراضی که از منابع طبیعی انتزاع کردیم باید برای 77 پلاک سند بگیریم و برای 10 پلاک نیز تقاضای ثبت ارائه دهیم.
وی عنوان کرد: مجموع موقوفاتی که به لحاظ رقبه‌ای باید سنددار کنیم یک هزار و 500 رقبه است که در قالب یک یا چند مورد باید انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های سال جاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگی است که امیدواریم با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان در اسرع وقت انجام شود.
 وی با تأکید بر لزوم دریافت سند برای موقوفات به منظور جلوگیری از موقوفه‌خواری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اوقاف بحث موقوفه‌خواری و تلاش برای رفع این دغدغه است که در این راستا یکی از مهمترین راهکارها اخذ سند برای موقوفات به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار