سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به اینکه تا روز گذشته ۳ هزار و ۴۵۰ زائر اولی از استان کرمان به مشهد مقدس اعزام شدند گفت: عمده این افراد از افراد نیازمند و بی‌بضاعت در نقاط محروم استان کرمان بوده‌اند.
کد خبر: ۴۸۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 23 August 2017
سید‌‌حسین صابری امروز صبح در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: در استان کرمان موقوفات و املاک زیادی متعلق به آستان قدس رضوی وجود دارد که در سطح 5 شهرستان نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان،  جیرفت، راور موقوفات زیادی  تحت نظر مدیریت املاک و موقوفات آستان قدس رضوی اداره می‌شوند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان باغ تاریخی بیرم‌آباد در حال بازسازی و مرمت است گفت: این باغ حدود 5 هکتار مساحت دارد که در 450 سال قبل وقف شده است.

صابری با بیان اینکه سیاست تولیت جدید آستان قدس ایجاد بهترین مکان‌ها برای نسل جوان است افزود: این باغ پس از بازسازی به‌عنوان یک باغ تفریحی و اردویی برای دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته 3 هزار و 450 زائر اولی از استان کرمان به مشهد مقدس اعزام شدند گفت: عمده این افراد از افراد نیازمند و بی‌بضاعت در نقاط محروم استان کرمان بوده‌اند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با بیان اینکه شرایطی فراهم شد تا علاقه‌مندان خدمت به حضرت رضا‌(ع)  بتوانند از طریق ثبت‌نام درسایت آستان قدس رضوی و گزینش و گذراندن دوره آموزشی توفیق و فرصت خادم یاری را پیدا کنند خاطر‌نشان کرد: با آغاز اجرای طرح خادم یاری رضوی در استان کرمان، حدود800 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم خدمتی آستان قدس رضوی ترویج فرهنگ وقف در جامعه است گفت: سنت حسنه وقف یکی از کارها و اقدامات آستان قدس بوده و این مهم نیز دراستان کرمان در بین مردم به خوبی رایج شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار