گروه موسيقي سنتي و محلي «آواي تبري» مازندران موفق به دريافت ديپلم افتخار هفتمين جشنواره قهرماني جهاني موسيقي محلي و فولکلور بلغارستان شد.
کد خبر: ۴۸۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 20 August 2017
به گزارش تابناک : گروه موسيقي سنتي و محلي «آواي تبري» مازندران متشکل از 12 نفر از هنرمندان کشورمان به سرپرستي سيد جلال محمدي، با همکاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بلغارستان و با همت مؤسسه موسيقي جهاني فولکلور اروپا و حمايت کميته ملي يونسکو، در هفتمين جشنواره قهرماني جهاني موسيقي محلي و فولکلور بلغارستان، حضور يافته است.

اين جشنواره با شرکت هنرمندان 20 کشور جهان و 100 گروه محلي و سنتي و يک هزار 200 موسيقيدان و خواننده همراه با نمايش‌هاي آئيني و محلي با حضور شهردار و رئيس جشنواره جهاني فولکور و محمدعلي کياني، رايزن فرهنگي کشورمان در صوفيه در شهر نسبار در استان بورگاس بلغارستان، برگزار شد.

هفتمين جشنواره جهاني موسيقي محلي و فولکلور بلغارستان به مدت يک هفته با حضور اساتيد و داوران اروپائي در شهرهاي مختلف بلغارستان، ادامه داشته است و هنرمندان و موسيقيدانان سنتي و محلي کشورمان براي چهارمين سال متوالي با همکاري رايزني فرهنگي کشورمان در هفتمين جشنواره جهاني موسيقي محلي و فولکلور بلغارستان، شرکت مي‌کنند.


محمد علي کياني رايزن فرهنگي کشورمان در مراسم افتتاحيه اين جشنواره ضمن اشاره به حضور چشمگير هنرمندان محلي و سنتي ايران در اينگونه جشنواره گفت: امسال موسسه اروپايي جشنواره‌هاي فولکلور، انجمن جهاني جشنواره‌هاي فولکلور، شهرداري نسبار، شهرداري بورگاس، شهرداري پوموريه بلغارستان و آکادمي جهاني فولکلور براي هفتمين بار مسابقات جهاني فولکلور را برگزار کردند.

ويژگي خاص مسابقات جهاني فولکلور اين است که تمام اجراهاي با صدا و ويدئو حرفه اي ضبط و بهترين آن‌ها در بيش از بيست شبکه بلغاري پخش مي‌شود. هيئت داوران اين جشنواره بر اساس سه عامل گروه‌ها را ارزيابي مي‌کنند؛ ميزان سختي و فني اجرا، ارائه (لباس سنتي، انتخاب اجرا و غيره) و رفتار روي صحنه (ارتباط با مخاطبان، خلاقيت هنري)

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران اين موفقيت را به گروه اواي تبري و هنرمندان استان تبريک گفت و افزود: حضور در محافل و رويدادهاي معتبر بين‌المللي براي معرفي داشته‌هاي غني فرهنگي و هنري مازندران يک ضرورت اساسي است.

احد جاوداني افزود: موفقيت در رويدادهاي بين‌المللي موسيقي بيانگر جذابيت اين عرصه براي مردم دنياست. موسيقي بومي مازندران مي‌تواند يک فرصت مناسب براي ديپلماسي فرهنگي باشد.






منبع : مازن آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار