مدیر آموزش و پرورش سبزوار از استقرار 53 پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مدارس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 15 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مرتضی بینش در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به فعالیت 53 پایگاه اوقات فراغت در سطح مدارس این شهرستان اظهار کرد: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته این کلاس‌ها در 72 رشته در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در امسال برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت از مدیران مدارس نظرسنجی شد، تصریح کرد: براساس این فرم‌های نیازسنجی رشته‌های مورد علاقه دانش‌آموزان شناسایی شده که براساس آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود.

بینش با اشاره به اینکه محوریت برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت امسال زمینه‌سازی و کارآفرینی است، اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت توجه به رشته‌های فنی است که در این زمینه با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز هماهنگی‌های زیادی صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 20 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی شرکت همین تعداد دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت در امسال پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا تمام امکانات در حوزه برگزاری این کلاس‌ها در اختیار باشد.

بینش با اشاره به آغاز ثبت‌نام‌ها از دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 94-95 گفت: در این زمینه ضوابط و دستورالعمل‌های خاصی صادر شده و هیچ مدیر مدرسه‌ای حق ندارد که بر اساس سلایق شخصی دانش‌آموزی را ثبت‌نام کند.

وی با بیان اینکه بر اساس این دستورالعمل‌ها ملاک ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس آدرس منازل آنهاست، اضافه کرد: این مسئله در زمینه مدارس تیزهوشان، فرزانگان و نمونه استثنا است و در ارتباط با این دانش‌آموزان دستورالعمل‌های جداگانه‌ای صادر شده است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه در زمینه ثبت دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوم نیز دستورالعمل خاصی داریم، گفت: این دانش‌آموزان بر اساس رشته تحصیلی که برمی‌گزینند ثبت‌نام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری حق دریافت هزینه از خانواده دانش‌آموزان را ندارد، ادامه داد: ما فقط آنچه را که در قانون به عنوان هبه و هدیه به ما توسط والدین داده شود را قبول می‌کنیم و هیچ کس حق دریافت گرفتن هزینه ثبت‌نام از خانواده‌ها را ندارد.

بینش با تاکید بر اینکه همه مدارس ابتدایی ما مرکز ثبت‌نام برای دانش‌آموزان این مقطع هستند، افزود: ثبت‌نام از دانش‌آموزان مقطع متوسطه از تیر ماه و برابر دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار