فرماندار همدان گفت: ۴ واحد بسته‌بندی مواد پروتئینی از جمله مرغ در همدان فعالیت دارند که به منظور شناسنامه‌دار کردن مواد خام دامی باید تعداد کارگاه‌های کوچک بسته‌بندی افزایش یابد.
کد خبر: ۴۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 15 June 2015
فرماندار همدان گفت: ۴ واحد بسته‌بندی مواد پروتئینی از جمله مرغ در همدان فعالیت دارند که به منظور شناسنامه‌دار کردن مواد خام دامی باید تعداد کارگاه‌های کوچک بسته‌بندی افزایش یابد.

به گزارش تسنیم ، علی تعالی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار داشت: در گذشته نابسامانی بسیار زیادی در بخش عرضه مواد پروئینی دامی به صورت فله‌ای در شهر همدان شاهد بودیم که با روند جدی مرکز بهداشت و دامپزشکی و همکاری اصناف شاهد عرضه مواد پروتئینی خام دامی به صورت بسته‌بندی هستیم.

وی افزود: به منظور ساماندهی عرضه مواد پروتئینی دام دامپزشکی برخوردهای جدی با واحدهای عرضه کننده در بازار انجام داده است و با معدوم‌سازی و توقیف مواد گوشتی غیربهداشتی وضعیت عرضه را به نحو مطلوب تحت کنترل گرفته است.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: در کنار مراکز عمده‌فروشی مواد پروتئینی به ویژه مرغ باید کارگاه‌های کوچک بهداشتی به منظور بسته‌بندی این مواد خام گوشتی راه‌اندازی و افزایش یابد و البته اکنون 4 واحد بسته‌بندی این مواد در شهر همدان فعال است.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر وضعیت بهداشتی مواد پروتئینی در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه امسال وضعیت اقلیمی و افزایش دمای هوا در فصل تابستان بیش از سنوات گذشته است باید حساسیت‌ها برای نگهداری از مواد پروتئینی بیشتر شود چرا که با قرار گرفتن مواد گوشتی در خارج از یخچال زمینه فاسد هر چه زودتر و انتقال بیماری به مصرف کننده بیشتر می‌شود.

تعالی افزود: همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه حلول ماه مبارک باید بهداشت و نظافت محیط اطراف مساجد رعایت شود و هیئت‌ امنای مساجد ورود جدی داشته باشند و همچنین سرویس بهداشتی پارک‌ها نیز با ورود جدی شهرداری ساماندهی شود تا در زمان حضور مسافران و گردشگران شاهد شرایط نابه‌سامانی نباشیم.

وی بیان کرد: عرضه نذورات در ماه مبارک رمضان بیشتر میشود در این راستا آگاهی لازم به هیئت‌های مذهبی و عزاداری شهر داده شود که از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند چرا که در صورت عدم رعایت برخوردها جدی می‌شود.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه استراتژیک برای رشد جمعیت گفت: همدان به سمت جمعیت سالمندی در حال حرکت است و بر این اساس باید سیاست‌گذاری هدفمندی در عرصه اشتغال، فرهنگ و اقتصاد خانواده‌ها به وجود آید تا نرخ باروری با نرخ جایگزینی نسل به تعادل و توازن برسند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار