رئیس پلیس فتای استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری پیامکی میلیاردی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 03 August 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ حسن محمدنژاد اظهار داشت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان با مرجوعه قضائی به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری پیامکی از وی از سوی افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، فرد یا افرادی با ارسال پیامک به مالباخته مبنی بر اینکه وی در مسابقه رادیویی برنده ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر شده با این ترفند اطلاعات حساب بانکی وی را دریافت و از این طریق به برداشت غیرمجاز ۲۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش اقدام کرده‌اند.

سرهنگ محمدنژاد، افزود: کارآگاهان این پلیس با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی رد دو متهم به کلاهبرداری پیامکی به نام‌های " م-ق" و"ح-ع" را در شهر"پردیس" استان تهران شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران، گفت: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضائی این افراد را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازدید از مخفیگاه آنان ۲۴ عدد کارت عابر بانک به همراه تعدادی سیم کارت و کپی شناسنامه کشف کردند.

سرهنگ محمدنژاد، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند با همکاری و راهنمایی یکی از دوستانشان که در زندان به سر می‌برد، اقدام به کلاهبرداری پیامکی می‌کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران، افزود: در ادامه تحقیقات همدست متهمان به نام " ع – و" با دستور قضائی در زندان شناسایی شد و درتحقیقات پلیس به بزه انتسابی و چندین فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از یک میلیارد ریال اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد با اشاره به این نکته که هرگز نباید به پیامک‌های غیر واقعی و پیشنهادهای واهی و عوام فریبانه توجه کرد، گفت: به پیامک‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست، اطلاعاتی نظیر اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری شما جلوی دستگاه عابر بانک نیست.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار