مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی یکی از شاخصه های توسعه اجتماعی است، افزود: پس پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی ( ره) این نقش را بخوبی تبیین کردند بعد از انقلاب افزایش حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی است .
کد خبر: ۴۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 27 July 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، روز پنجشنبه امید قادری در همایش دختران، حمایت های روانی - اجتماعی توسعه پایدار که در محل سالن همایش های بهزیستی برگزار شد، اظهارداشت: تامین بهداشت روانی و  سلامت اجتماعی بر عهده ی سازمان بهزیستی است و در برنامه ی ۵ ساله توجه ویژه ای به کاهش آسیب های اجتماعی شده است و علت توجه به آن شیوع آسیب های اجتماعی است.

وی بابیان اینکه آسیب های اجتماعی مخصوص یک قوم، شهر و کشورنبوده یلکه در همه ی جوامع بروز می کند، افزود: حاکمیت های مختلف جهت عدم بروز آسیب های اجتماعی و در صورت بروز آن برای کاهش تبعات آسیب های اجتماعی تلاش کرده و مداخله می کنند

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهارداشت:  زنان ، دختران و سالمندان همواره در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و موضوع دختران حساس است و توجه آسیبی که متوجه دختران می شود بسیار مهم است و در بهزیستی مطرح شده که اگر دختری در معرض آسیب اجتماعی قرار گرفت با قیدفوریت، بهزیستی برای کاهش تبعات آن ورود کند.

قادری با اشاره به اینکه اگر دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی و در مسیر نامناسبی قرار گیرد تبعات آن متوجه کل کشور خواهد شد و آسیب های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.

این مسئول در ادامه به مسایل فرهنگی اشاره کردو گفت: توجه به زیر بنای فرهنگی بسیار مهم است و اگر در  این زمینه کار نکنیم آسیب های اجتماعی منجر به ناهنجاری اجتماعی و در نهایت مشکلات  امنیتی بروز می کند.

قادری بابیان اینکه ورود غیر تخصصی به هر گونه مسایل اجتماعی تبعات خود را خواهد داشت، تصریح کرد: در برنامه ی ششم توسعه برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است و‌ما به عنوان استان پیشرو  اورژانس اجتماعی رادر شهرهای بیشتراز ۵۰ هزار تن جمعیت راه اندازی کرده ایم.

وی تاکید کرد: اگر زن یا دختری در معرض آسیب اجتماعی قرا گرفت نباید بی تفاوت باشیم و خانه *سلامت* دختران با زیر ساخت مناسب در راستای کاهش آسیب فراهم شده و در صورت بهبودی شرایط او به جامعه باز گردانده می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: آمار اعتیاد زنان، پایین است و خانه ی امن زنان نیز راه اندازی شده که در برنامه ی ششم توسعه جهت کاهش آسیب های اجتماعی دختران و زنان برنامه داریم که د راستای کاهش آسیب های اجتماعی نقش مردم نیز موثر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار