معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: اجرای طرح خادم راهی مناسب برای آماده سازی و ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها در برابر حوادث و بلایا است.
کد خبر: ۴۶۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 25 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، پریوش پیوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح خادم یا «خانواده آماده در مخاطرات» با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث و ارتقا سطح توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب‌ آوری جامعه در استان سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که طرح ملی خادم یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی در برابر مخاطرات است، ادامه داد: در استان سمنان این طرح از بهمن 95 آغاز شده است و 2 هزار خانوار از آموزش های این طرح بهره می برند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در این طرح، میزان آمادگی خانواده ها با 15 شاخص از جمله وجود کیف اضطراری در خانواده‌ها، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود فرد آموزش‌دیده در میان خانواده و آگاهی آنان نسبت به اجرای ایمنی و سازه‌ای ساختمان، سنجیده می‌ شود.

پیوندی خاطرنشان کرد: انجام این طرح یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته است و تحقق این امر همکاری بیشتر مردم استان سمنان را می طلبد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح 12 مرحله دارد و داوطلبان این طرح هر ماه یک‌بار به خانه‌ها مراجعه می کنند و در مرحله اول با پرسیدن سوالاتی سطح توانمندی خانواده را در برابر مخاطرات ارزیابی می کنند و در مراحل بعدی آموزش های لازم را به آن خانواده می دهند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: طرح خادم بدون پرداخت هزینه در استان در حال اجرا است و 123 داوطلب این طرح علاوه بر سنجش آمادگی مردم، آموزش های کوتاه مدت با توجه به مخاطرات هر شهر را به مردم ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، طرح خادم خانواده آماده در مخاطرات با طرح 15 سوال در کل کشور فعال شده و جمعیت هلال احمر متولی اجرای طرح است، این طرح به صورت بین‌المللی با روش های مختلف در حال اجرا است و با اجرای این طرح میزان آمادگی مردم را در مقابل مخاطرات سنجیده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار