رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور:
دکتر فرید براتی سده با بیان اینکه پیش از این بیان شده بود که 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد، گفت: با احتساب مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر 4 میلیون و 400 هزار نفر معتادان و افرادی که تجربه استفاده از مواد مخدر در کشور داشتند وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 10 July 2017
 دکتر فرید براتی سده با بیان اینکه پیش از این بیان شده بود که 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد، گفت: با احتساب مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر 4 میلیون و 400 هزار نفر  معتادان و افرادی که تجربه استفاده از مواد مخدر در کشور داشتند وجود دارد. 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت‎ها نیز از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی کشور است، گفت: در این راستا  3 میلیون کودک مورد غربالگری بینایی تنبلی و پیری چشم قرار گرفتند.

دکتر فرید براتی سده در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در روز گذشته از سوی معاونت درمان بهزیستی آمار مصرف کنندگان طول عمر مواد یعنی فردی که یکبار در طول عمر خود مواد مصرف کرده نیز اعلام شد.

وی با بیان اینکه پیش از این بیان شده بود که 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد، افزود: با احتساب مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر 4 میلیون و 400 هزار نفر  معتادان و افرادی که تجربه استفاده از مواد مخدر در کشور داشتند وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تاکید کرد: برای این افراد از گذشته برنامه‎هایی در قالب پیشگیری در سازمان بهزیستی دنبال می‎کردیم و تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور به این مهم بوده است.

براتی به معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: طبق قوانین برنامه ششم در این موضوع برنامه ریزی می‎کنیم و تلاش ما این است که با اجرای برنامه‎ها علمی  مانع بازگشت این افراد به مصرف مواد مخدر شویم.

وی با بیان اینکه در مقایسه با مردان مرکز اعتیاد زنان در کشور کمتر است، افزود:  38 مرکز ترک اعتیاد در استان گلستان وجود دارد و نیاز بود که توسعه پیدا می‎کرد که امروز شاهد راه‎اندازی مرکز اقامتی برای بانوان در شهرستان گنبد کاووس هستیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تاکید کرد: باید کاری کنیم معتادانی که تجربه مصرف دارند به سمت مصرف دایم نروند و برای افراد دیگری که سالم هستند باید برنامه‎ای داشته باشیم که به سمت مصرف مواد مخدر کشیده نشوند.

براتی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت‎ها نیز از دیگر اقدامات سازمان بهزستی کشور است، افزود: در این راستا  3 میلیون کودک مورد غربالگری بینایی تنبلی و پیری چشم قرار گرفتند و کمتر از 4 درصد از این کودکان مشکلاتی در بینایی داشته که به مراکز تخصصی‎تر ارجاع داده شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بیان داشت: پیشگیری از اختلالات شنوایی  از دیگر اقدامات سازمان بهزستی کشور است.

براتی بیان داشت: بر اساس نظرات کارشناسان 23 درصد جامعه نیاز به یک مداخله روانشناختی دارند و  یک هزار و 800 مرکز مشاوره در کشور در بهزیستی کشور آماده همکاری و مداخله‎های روانشناختی هستند.

وی گفت: در سال گذشته  100 هزار مداخله در کیس‎ها متقاضی طلاق با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی انجام شده بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار