شهردار منطقه ۱۲ مشهد:
شهردار منطقه 12 مشهد گفت: آبادانی منطقه توس ، آبادانی وظیفه تمامی مسئولان است و تنها معطوف به شهرداری نیست و برای آبادانی نیازمند سند جامع راهبردی هستیم.
کد خبر: ۴۵۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷ 09 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، سعید اکبریان در نشست خبری خود افزود: مساحت محدوده طوس ۳۴۰۰ هکتار است که در قالب ۱۶ هسته شهری تقسیم شده است  و شهرداری منطقه ۱۲ مشهد از زمان شکل‌گیری تاکنون بیش ۳۵ میلیارد تومان در مسیر احیاء و آبادانی طوس در حوزه‌های عمرانی، زیست محیطی، پارک‌ها و غیره در این ناحیه از منطقه ۱۲ مشهد هزینه شده است.
وی افزود: شهردار منطقه ۱۲ مشهد با بیان اینکه در ۲۵ سال گذشته بالغ ۳۵۰ زمین با مساحت ۱۷۰۰ هکتار در منطقه توس  به  غارت رفت، خاطرنشان کرد: یکی موارد نقض حریم توس وجود معادن است و میراث فرهنگی احساس تکلیف کرد.
 اکبریان گفت : کمیته نجات توس در ۱۸ اسفند ۹۵ با هدف رسیدگی به مشکلات محله توس که حتی بالاتر از سندهای راهبردی است شکل گرفت و تقویت باور ما می‌توانیم در عموم مردم و نخبگان محقق شد و مسیر رشد توس هموار شد.
اکبریان با بیان اینکه قبل از طرح تکمیل  توس نیازمند طرح تفصیلی آن هستیم، تصریح کرد: ۳۰۰ هکتار از ۱۴۰۰ هکتار بافت توس مناطق روستایی و ۳۸۰ هکتار میراث فرهنگی و مابقی مربوط به اراضی کشاورزی و غیره است.
 وی  با اشاره به الگوهای گردشگری مذهبی در توس شهردلگفت : این نقطه جدای از مشهد نیست و عظمت فردوسی به قدری وسیع است که روح شاهنامه گسترده است و این مهم مورد توجه نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بوده که این توجهات هم برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری است.
 اکبریلن  با تاکید بر اینکه توس می‌خواهد  توس باقی بماند و نمی‌خواهد همانند طرقبه و شاندیز بشود افزود: سند راهبردی طوس مبنی بر احیاء این منطقه ظرف مدت ۳ ماه تدوین شد و در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت تا در مدت یک ماهه اعلام نظر شورای احیاء نظر مساعد داده شود و امیدواریم که حرکت جهادی در مسیر احیاء طوس در همه‌ مجموعه‌ها باشد.
شهردار منطقه ۱۲ مشهد با  اعلام این مطلب که  طوس نباید شهر زده شود، گفت: در شورای احیاء توس نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، آستان قدس رضوی، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی حاضر هستند تا با یک اتحاد و هم‌افزایی ویژه در مسیر احیاء و آبادانی طوس گام بردارند و مشکل اصلی کارهای انجام نشده است و باید بی‌تفاوتی‌ها جای خود را همت‌ها بدهند.
اکبریان گفت: خدمات ارائه شده تاکنون شامل کاشت ۱۳ هزار اصله درخت، کاشت ۳۶۶ هزار بوته گل و گیاه و آسفالت ۱۵۸ هزار متر مربع و آسفالت ۱۳۰ هزار متر مربع هم باقی مانده که علت آن مشکلات موجود در محله بوده و ۳۰۰ هزار متر از مناطق روستایی طوس نیز جزو بافت فرسوده است.
وی در پایان،طوس روضه پرغصه است که احتیاج به میاندار دارد و بسیاری نویسندگان از این قصه توس گریه می کنند، و نگران هستند و ناامید و مدیریت شهری،میاندار این روضه است.

گفتنی است،مراسم " پاسداشت 19 تیر ماه " که مصادف است با سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آبادانی طوس ، فردا دوشنبه 19 تیرماه ساعت 17 با  حضور و سخنرانی،نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس واستاندار خراسان رضوی ومدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و شهردار محترم مشهد مقدس در بلوار شاهنامه - آرامگاه فردوسی برگزار می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار