کد خبر: ۴۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 09 June 2015
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شهرهای استان که در سپاه ناحیه نکا برگزار شد به نقش مبلغان دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی با اتحاد و انسجام در برابر دسیسه های دشمنان هوشیار باشند و در برابر زیاده خواهی های دشمن روشنگری کنند.

 

وی، وحدت و همدلی را ضرورت مهم و انکار ناپذیر جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مبلغان دینی باید به عنوان منادیان وحدت در جامعه همه توان خود را در جهت تبلیغ اصول و مبانی دینی به کار گیرند.

 

حجت الاسلام لائینی خودسازی و تبلیغ عملی دین را مهم ترین رسالت مبلغان دینی دانست و تصریح کرد:‌ مبلغان نباید تنها به سخنرانی اکتفا کنند بلکه باید به گونه ای رفتار کنند که آثار عملی دین در رفتار و کردارشان به خوبی مشخص شود.

 

وی با تاکید بر مطالعه روحانیان در منبرهای تبلیغی خاطر نشان کرد: مبلغان باید با مطالعه حرف بزنند و در منابر کم و سنجیده و با مطالعه صحبت کنند و بدانند ابزار کار مبلغ قرآن و سیره اهل بیت(ع) است و در این راستا حرکت کند.

 

امام جمعه نکا همچنین یادآور شد: مبلغان باید اهتمام ویژه‌ای به تربیت دینی مردم داشته باشند چرا که مردم این مرزوبوم به خصوص جوانان تشنه تربیت دینی هستند و ما به عنوان پیام رسانان اسلام باید برای انتشار معارف دینی از همه قوای خود استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به این که امروز هجمه های بسیاری علیه جان، مال، ناموس و دین از سوی دشمنان صورت می گیرد، گفت: باید در برابر این هجمه های گسترده دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

وی با بیان این که فلسفه وجودی روحانیت دفاع از دین است، تصریح کرد: مهم ترین و بهترین راه در دفاع از دین شناساندن و معرفی صحیح دین و ارزش های اسلامی به مردم است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از تبلیغ دین به عنوان کار انبیایی و اولیایی یاد کرد و افزود: هیچ حق و حقوقی نمی تواند پاسخگو و جبران کننده این فعالیت ارزشمند باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دینداری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار