جلسه ساماندهی طرح دریا دوشنبه شب با حضور مسئولان کشوری و استانی اعم از معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نماینده وزارت کشور، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، رئیس هیئت نجات غریق استان و روسای هیئت نجات غریق شهرستان‌ها در در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 09 June 2015

به گزارش تابناک، در این جلسه علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از فعالیت و ساماندهی 94 طرح در سواحل استان خبر داد و گفت: مازندران با داشتن 478 کیلومتر ساحل 94 طرح ساماندهی در سطح استان دارد.

یونسی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات غریق نجات ها با همکاری وزارت کشور و استانداری برطرف شد، اظهار کرد: در سال‌جاری با تشکیل جلسات متعدد طرح و برنامه‌های بسیار خوبی برای تامین و امنیت ناجیان غریق ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه حضور ناجی در ساحل به معنای امنیت گردشگر و مسافر در طرح دریاست، بیان داشت: زمان حضور ناجیان باید نظارت شود تا خدمات بهتری به گردشگران در سواحل استان داشته باشند.

یونسی با بیان اینکه مازندران پس از مشهد مقدس دومین استان گردشگری کشور است، افزود: با تلاش استاندار مازندران برای ساماندهی سواحل، 6 میلیارد تومان اعتبار برای طرح دریا در سال‌جاری به استان اختصاص یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از برگزاری جلسه با 22 فرماندار در استانداری خبر داد و ادامه داد: برای ساماندهی بهتر مجریان طرح دریا باید همه اطلاعات مورد نیاز گردشگران را در مکان معین نصب کنند.

وی با اشاره به احداث استخر و بازارچه در سواحل استان، بیان کرد: برای اینکه در طول طرح کاهش مغروقین داشته باشیم، باید نهادهای مختلف ورزش و جوانان، هلال احمر، نیروی انتظامی و ... همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

یونسی با اشاره به رعایت نکات شرعی گردشگران در ماه مبارک رمضان در طرح دریا، تصریح کرد: پس از اتمام طرح ناجیان برتر و نمونه و حتی ناجیان ضعیف ارزیابی و مشخص می‌شوند.

وظیفه ملی و جهادی در قبال طرح دریا داریم

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با بیان اینکه جلسات مختلفی برای ساماندهی طرح دریا در ساحل استان انجام شد، بیان داشت: نقاط کور و پرخطر طرح دریا شناسایی شد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه بیشترین غریق در خارج از طرح دریا اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: جلسه امروز تلنگری است تا انتظارات دولت و استانداری در طرح دریا به‌خوبی برآورده شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ملی و جهادی در قبال طرح دریا داریم، ادامه داد: برای عملکرد و ساماندهی بهتر به گردشگران و مسافران باید روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و ناجیان غریق خودشان را به فرمانداران نزدیک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه استانداری به طرح‌های دریا، بیان داشت: با توجه به حمایت دستگاه‌ها به‌ویژه استانداری، وضعیت ساماندهی طرح دریا سال به سال بهتر می‌شود.

محمد جعفری نماینده وزارت کشور در طرح دریا نیز گفت: برای بیمه ناجیان قراردادی با فدراسیون نجات غریق در حال بررسی است.

جعفری با اشاره به اعتبار و بودجه محدود از سوی وزارت و فدراسیون به ناجیان غریق، افزود: برای ساماندهی طرح دریا دستورالعمل جدید برای مجریان طرح دریا ابلاغ شد.

وی از خریداری جت‌اسکی و قایق در چند طرح دریا خبر داد و تصریح کرد: استانداری مازندران برای گرفتن حقوق ناجیان و همچنین افزایش بودجه برای طرح دریا زحمات زیادی را متحمل شد.

مسافران توصیه‌های ناجیان غریق را جدی بگیرند

غلامرضا رضوی معاون توسعه اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز از فعالیت چهار کارگروه در طرح دریا خبر داد و گفت: برای رفاه گردشگران و مسافران 45 مرحله بازرسی در سواحل استان قبل از آغاز طرح دریا انجام شد.

رضوی با اشاره مشکلات و عدم امکانات کافی در طرح دریا، تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته طرح دریا ساماندهی شدند و تمام تلاش ما آرامش و رفاه گردشگران و مسافران در ساحل مازندران است.

وی با بیان اینکه مسافران نکات ایمنی و توصیه‌های ناجیان غریق و مجریان طرح دریا را جدی بگیرند، اظهار کرد: از ابتدا طرح تاکنون 6 غریق داشتیم که هر 6 غریق در خارج از طرح دریا و نقاط ممنوعه شنا صورت گرفت.

فرشاد آذری رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر نیز از فعالیت 150 ناجی در سواحل بابلسر خبر داد و گفت: پرداخت حقوق ناجیان، تجهیزات و امکانات و بیمه ناجیان از مهم‌ترین مشکلات در طرح دریا است.

اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان محمودآباد هم با اشاره به رعایت نکات ایمنی و هشداری گردشگران در طرح دریا، گفت: محمودآباد 30 کیلومتر سواحل و 95 نقطه دسترسی به ساحل دارد.

امین شکوهی رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن نیز از برداشت بی‌رویه و ساخت‌وساز غیرمجاز در سواحل خبر داد و بیان داشت: از شنا در خارج از طرح‌های دریا برای گردشگران و مسافران باید با افزایش ناجی و با همکاری سازمان‌ها جلوگیری شود.

مختار مهدوی رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود نیز با اشاره به کمبود نیرو و مشکلات سخت‌افزاری در طرح دریا، گفت: اگر همه دستگاه‌ها متولی با هم هماهنگ و تعامل داشته باشند، مشکلات طرح دریا در سطح ساحل مازندران اندک می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلیران صیادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
بسمه تعالی
سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل (مقام معظم رهبری)
قرین 25 سال در دریا و ساحل سرخ رو.د چاکسر در شهرستان محموداباد. فعالیت نجات غریقی.طرح سالمسازی دریا در حوزه مدیریتی فعالیت می نمودم.اقایان بجای شعار دادن اعتبار طرح دریا برای خدمت به مردم و مسئولین در اختیار حقیر قرار دهید.سالی حداقل 100 نفر را نجات می دهیم و مبلغ24 میلیار تومان به ملت و مسولین با دیه 240 میلیونی سود می رسانیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار