فرماندار چالدران گفت: این شهرستان پس از قلعه گنج کرمان به عنوان دومین شهرستان کشور در اجرای طرح توانمندسازی انتخاب شده و این طرح تا پایان امسال به اجرا در می آید.
کد خبر: ۴۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 08 June 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:کریم حسین زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاهم نامه مربوط به این طرح طی هفته جاری با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور به امضا رسید و طبق آن، مشاوران طرح پس از ماه مبارک رمضان در چالدران حاضر می شوند و مطالعات مربوطه را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: از جمله بخش های مهم این طرح توانمندسازی اختصاص تسهیلات سالانه 200 میلیارد ریالی با کارمزد 18 درصد به کارگاه های کوچک تولیدی و خدماتی چالدران است.
وی اظهار کرد: مهمترین بخش این طرح، استفاده از ظرفیت شهروندان برای کاهش معضل بیکاری و افزایش اشتغال جوانان و فراغ التحصیلان دانشگاهی است که می تواند با همراهی اعتباری دولت و بنیاد مستضعفان تحولی عظیم در منطقه چالدران ایجاد کند.
فرماندار چالدران اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، زمینه توسعه شهرستان چالدران در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی فراهم شده و بیکاری در این منطقه نیز از بین برود.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
این شهرستان از جمله شهرستان های کمتر توسعه یافته آذربایجان غربی به شمار می رود که روند مهاجرت از این شهرستان در سال های گذشته به علت بیکاری بسیار زیاد، قابل توجه بود.
پیشتر نیز شهرستان تکاب در آذربایجان غربی که از شهرستان های محروم جنوب استان به شمار می رود، به عنوان پایلوت طرح های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده بود.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار