مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برای ارائه آموزش‌های مهارتی جوانان جویای اشتغال در صنایع گاز و پتروشیمی مرکز جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همجوار صنایع پارس جنوبی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۱۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 30 April 2017
عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی دستگاه تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون وزیر  با اشاره به انعقاد تقام‌نامه با نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت:  با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نیروگاه اتمی بوشهر امسال یک‌هزار و 200 نفر در این راستا در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در صنعت گردشگری آموزش‌های مهارتی  امسال در  بخش‌های هتلین،  بوم‌گردی و زبان انگلیسی ارائه می‌شود تصریح کرد: برای توسعه آموزش‌های مهارتی روستایی با مشارکت نهادهای حمایتی  از جمله کمیته امداد و بهزیستی  448  هزار نفر ساعت ارائه می‌شود که 10 درصد آن با رویکرد الکترونیکی طراحی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه 84 درصد آموزش‌های مهارتی مرتبط با آموزش نیروی کار شاغلان اصناف و صنعت با 192 هزار و 800 نفر ساعت آموزش است بیان کرد: 70 درصد  برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز  بر مبنای تقاضا و سفارش محور  طراحی و اجرایی شده است.

کازرونی با بیان اینکه 57 درصد آموزش‌های مهارتی در مراکز ثابت دولتی  در سطوح ماهر‌،  نیمه ماهر، تخصصی آموزش داده می‌شود افزود: 43 درصد آموزش‌ها در سایر بخش‌های روستایی‌، شعب شهری، زندان‌ها‌، پادگان‌ها و شرکت‌ها در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ارائه می‌شود.

وی  از اجرای  طرح ساماندهی آموزش مهارتی نیروهای بومی استان بوشهر  با همکاری وزارت نفت خبر داد و گفت: برای ارائه آموزش‌های مهارتی جوانان جویای اشتغال در صنایع گاز و پتروشیمی مرکز جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همجوار صنایع پارس جنوبی ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: ایجاد و تجهیز مرکز جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عسلویه در کنار فازها و پالایشگاه‌های پارس جنوبی توسط وزارت نفت با ظرفیت حداقل یک‌هزار نفر اسکان شبانه روزی امسال اجرایی می‌شود.

کازرونی خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال 2 هزار و 500 نفر در استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را در حوزه نفت و گاز  و پتروشیمی فرا می‌گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار