کتاب "بانوای کاروان" با حضور محمدصادق آهنگران ، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و جمعی از مسئولان فرهنگی لرستان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 13 April 2017

ظهر امروز کتاب "با نوای کاروان" با حضور محمدصادق آهنگران مداح سرشناس، سردار کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و جمعی از مسئولان فرهنگی لرستان در سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنری خرم‌آباد رونمایی شد.


کتاب

  حاج صادق آهنگران در این آئین ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت زینب (س) اظهار کرد: دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ والای عاشورا بود و به همین دلیل است که با گذشت 30 سال یاد شهدا و رزمندگان آن همواره زنده است.


وی نیت خالص و تنها برای خدا کار کردن را رمز موفقیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: در دفاع مقدس رزمنده ها ضمن اجتماعی زندگی کردن همواره در حال تهذیب نفس و تقویت روحیه شهادت طلبی بودند و از این رو بیشتر آنها به فیض شهادت نائل گردیدند.


آهنگران از معلمی شاعر اشعار خویش یاد کرد و ادامه داد: اشعار پر مغز ایشان با صدای حقیر در روح و جان جوانان رزمنده رخنه کرده و از این رو اگر صفای باطنی بود به دلیل روحیه خالص و شهادت طلبانه رزمندگان است.


نوحه سرای دفاع مقدس از کتاب با نوای کاروان به عنوان انتقال دهنده ارزش های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: نویسنده کتاب فرمان ولایت را اجرا کرده و توانسته با تحقیق در ادبیات دفاع مقدس به خوبی در تلطیف معارف دفاع مقدس در بین جوانان موثر باشد.

کتاب

آرش احمدی، قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان و نویسنده کتاب "با نوای کاروان" نیز در این مراسم اظهار داشت: این کتاب با عنوان بررسی نوحه‌های حماسی هشت سال دفاع مقدس است و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در جهت مداحی الگو و بصیرت افزا است.


 وی با اشاره به اینکه تلاش شد تا این کتاب ازلحاظ محتوا مداحی فاخر و بصیرت افزا باشد و به سمت انحراف نرود، افزود: هدف ما از چاپ این کتاب این بوده که یک الگویی از نوحه مدنظر مقام معظم که همیشه تعریف‌شده گردآوری کنیم.


نویسنده کتاب اظهار داشت: تفاوت این نوحه‌ها با نوحه‌های کلاسیک و سنتی در این است که آن نوحه‌ها فقط به مصیبت و درماندگی و مظلومیت می‌پرداخت ولی این نوحه‌ها به شجاعت و حماسه‌آفرینی درس قیام عاشورا پرداخته است.

کتاب
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار