عضو هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو، وجود بار حریق بسیار زیاد در ساختمان به ویژه پارچه ها را مهمترین علت گسترش حریق بعد از نا ایمن بودن ساختمان عنوان کرد.
کد خبر: ۴۰۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 08 April 2017
سعید بختیاری روز شنبه در نشست خبری گزارش ملی پلاسکو ، افزود: حادثه پلاسکو نمونه ای از عدم وجود ایمنی حریق در ساختمان ها بود و بار حریق در این ساختمان به شدت بالا بود.
بختیاری إشکالات پلکان و عدم انطباق راه خروج با یک طراحی صحیح و أصول ایمنی در برابر آتش را از دیگر دلائل گسترش سریع حریق در پلاسکو عنوان کرد و گفت: ارتباط کامل بین فضاها از طریق سقف کاذب، پلکان و شفت تأسیسات برای گسترش آتش سوزی از این طریق وجود داشت.
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه (30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت. 
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 
همچنین در این حادثه 4 شهروند(کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند. 
آیین بدرقه، تشییع و خاکسپاری 16 آتش نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو، روز دوشنبه (11 بهمن) با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار و پیکرهای شهدا در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بخاک سپرده شد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: پلاسکو ، حادثه ، حریق ، ایمنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار