توسط بانک‌ها صورت گرفت
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در 11 ماه نخست سال جاری 4 هزار و 300 میلیارد تومان توسط بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق شده است.
کد خبر: ۳۹۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سالیان نه چندان دور صنعت ساختمان و مسکن به عنوان صنعت پیشرو در اقتصاد و اشتغال کشور به شمار می‌آمد اما چندی است که آمارها نشان می‌دهد این صنعت دچار تزلزل شده است.

وی افزود: در 11 ماه نخست سال جاری چهار هزار و 300 میلیارد تومان توسط بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: یک هزار و 550 میلیارد تومان از این تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص دارد، به میزان یک هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی تسهیلات ارائه شده، یک هزار و 350 میلیارد تومان در بخش خدمات تسهیلات تزریق شده، به صنعت مسکن 378 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته و به بخش صادرات هم 22 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حبیبی اضافه کرد: این آماری که از پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی ارائه شد حکایت از این موضوع دارد که توجه کمی به صنعت مسکن صورت گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: سال گذشته، سال ضعیفی در بخش ساختمان بود اما در سال جاری رشد 49 درصدی در صدور پروانه‌های ساخت مشاهده می‌شود که نیازمند بازنگری به صنعت ساختمان است چراکه مسکن اولویت نخست هر خانواده برای زندگی بوده و برای تحقق این مهم، باید هزینه‌های 30 درصدی ساختمان که در ادارات صرف می‌شود، کاهش یابد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: باید مسؤولان بخش‌های اقتصادی، عمرانی و بخش خصوصی با تشکیل جلسات، کار تیمی و هم فکری موجب رونق صنعت ساختمان در استان قزوین شوند و انگیزه ساخت و ساز را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار