هویت تاریخی یک شهر، ساختمان‌ها و نوع معماری آنهاست و در احیای بافت قدیمی تاریخی، باید طراحی و معماری ساختمان‌ها اصولی و جذاب باشد. وجود ساخت‌وسازهایی با معماری سنتی در شهر‌ها و روستا‌ها، سبب ایجاد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 25 May 2015
به گزارش تابناک، جواد واحدی فرماندار ساری ، اظهار کرد: بناهای تاریخی شهرستان ساری به دلیل بهره‌برداری نامناسب و غیرکاربردی در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر، پنهان مانده‌اند و میراث گران‌بهایی که از گذشتگان برجا مانده، در لابه‌لای ساخت‌وسازهای امروزی و همچنین بی‌توجهی مسئولان، در حال نابودی و زوال است.

واحدی در ادامه گفت: گردشگران در گذر از این شهر کهن، باید در کنار چشم‌نوازی جنگل، دشت و دریا، نظاره‌گر جاذبه‌های تاریخی و معماری آن نیز باشند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای مبلمان شهری و بهبود نمای ساختمان‌ها برای زیباسازی نمای شهری و ایجاد جذابیت مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: الگوگیری از معماری سنتی منطقه و تلفیق آن با نماهای مدرن، جذابیت‌های بصری خوبی را ایجاد می‌کند.

فرماندار ساری با بیان اینکه در ایجاد بنای ابن‌شهرآشوب ساروی با معماری سنتی در مرکز شهر، شاهد احیای میراث ارزشمند تاریخی ساری هستیم، تصریح کرد: طرحی را که شهرداری این شهر برای ایجاد میدان ابن شهرآشوب با ساختمان‌های معماری سنتی و تاریخی شمالی تدوین و در حال اجرا دارد؛ از جاذبه‌های یک مکان تاریخی بهره‌مند می‌شود و تامین کننده یک فرصت گردشگری برای نسل امروز و فرداست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شورای اداری شهرستان ساری نسبت به شناسایی، حفظ و احیای نقاط مهم تاریخی تلاش می‌کند، گفت: مسئولان میراث فرهنگی نیز باید در کنار شورای شهر ساری تلاش خود را برای بازسازی و احیای هویت تاریخی این شهرستان صرف کرده و با آن‌ها همکاری و همراهی کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
bagher
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
سلام
بافت تاریخی و بناهای تاریخی در تمام نقاظ مازندران نادیده گرفته میشود.
به خصوصو شهر بهشهر که گهگاهی در مستن های تلویزیونی ار این شهر شهر به عنوتن اصفهان 2 یاد میکنند.
واین سرمایه ملی در صنعت گردشگری و باستانی نادیده گرفته می شود.

شهرداری هم حتی در این شهر به اثار باستانی صدمه وارد کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار