تابناک تهران - هتل آزادی میزبان این نشست بود و برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا به میزبانی کمیته ملی المپیک از صبح پنجشنبه در هتل آزادی تهران با حضور روسا و دبیران کل کمیته های المپیک کشورهای آسیایی، روسای فدراسیون های جهانی مختلفی همچون ووشو و کوراش و... همچنین مسئولان برگزاری کننده بازیهای آسیایی اندونزی، ساحلی ویتنام و ایندور گیمز ترکمنستان و نائب رئیسان و دبیران برخی فدراسیون های جهانی و با ریاست شیخ احمد فهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا و رئیس آنوک برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 23 May 2015
تهران همیشه بهترین میزبان برای رویدادهای بین المللی است. از همین رو وقتی مسئولین کمیته ملی المپیک در خلال بازی های آسیایی اینچئون موفق شدند با رایزنی های بسیار میزبانی شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا را اخذ کنند، برخلاف قول و قرار قبلی که وعده برگزاری آن را در اصفهان داده بودند، این اجلاس در تهران برگزار شد.

تمرکز امکانات در تهران و وجود امکانات اقامتی و البته پذیرایی مناسب همراه با مرکزیت تهران سبب شده بود تا مسئولین کمیته ملی المپیک به رغم جذابیت های توریستی که اصفهان برای میهمانان خارجی دارد، نشست شورای المپیک آسیا در تهران برگزار کنند.

هتل آزادی میزبان این نشست بود و برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا به میزبانی کمیته ملی المپیک از صبح پنجشنبه در هتل آزادی تهران با حضور روسا و دبیران کل کمیته های المپیک کشورهای آسیایی، روسای فدراسیون های جهانی مختلفی همچون ووشو و کوراش و... همچنین مسئولان برگزاری کننده بازیهای آسیایی اندونزی، ساحلی ویتنام و ایندور گیمز ترکمنستان و نائب رئیسان و دبیران برخی فدراسیون های جهانی و با ریاست شیخ احمد فهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا و رئیس آنوک برگزار شد. در این نشست کمیته های مختلف گزارشات خود را به حاضران ارائه کردند. شیخ احمد سخنرانی افتتاحیه را انجام داد. در ادامه نیز کیومرث هاشمی برای حاضرین صحبت کرد.

پس از آن هاشمی جامی را به نام ارجان به شیخ احمد تقدیم کرد. در این جام نمادهایی وجود دارد که نشان می‌دهد قبل از نخستین دوره المپیک یک سری بازی‌ها برگزار می‌شده است.

در ابتدای این نشست، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن معرفی اعضای هیأت اجرایی به رئیس شورای المپیک آسیا از حضور شیخ احمد در ایران تشکر کرد.

هاشمی در این اجلاس با اشاره به برخی موضوعات خاطرنشان کرد: نخستین موضوع ما که در نشست اینچئون هم مطرح شد، قول حمایت از مجموعه ایرانی‌ها برای کسب کرسی‌های بین المللی است. با توجه به اینکه شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا، رئیس آنوک و مهره تأثیرگذار در کمیته بین المللی المپیک هستید و همیشه نگاه ویژه‌ای به ورزش کشور ایران داشتید، خواهشمندم در گرفتن پست‌های کلیدی و کیفی تاثیرگذار حمایت‌های لازم را از ما داشته باشید.

وی افزود: در تمام ادوار بازی‌های آسیایی، 60 درصد مدال‌ها را کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن کسب می‌کنند و 40 درصد مابقی را دیگر کشورها کسب می‌کنند و البته این یک موضوع فنی است اما ایران آمادگی دارد در این خصوص راهکارهایی ارایه دهد.

در ادامه این نشست، شیخ احمد فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی ایران از نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا گفت: به علت اقامت کوتاه و تعدد کارها این چند ساعتی را که در ایران حضور پیدا کردم، فکر می‌کنم در کشور خودم هستم. نشست خوبی با اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا داشتیم و مصوبات خوبی هم در این اجلاس انجام شد.

ورزش در کشورهای آسیایی بدون اتحاد و همبستگی با شورای المپیک آسیا به موفقیت نمی رسد. ما اکنون خود را برای بازیهای آسیایی 2017 جاکارتا آماده می کنیم.

شیخ احمد با تقدیر از میزبانی ایران گفت:‌ از مسئولان برگزاری شصت و ششمین جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که میزبان ما در شهر زیبای تهران بودند تشکر می‌کنیم. 45 عضو شورای المپیک آسیا از کشورهای مختلف آسیایی دورهم جمع شدیم تا برای موفقیت و پیشبرد ورزش آسیا تصمیم گیری کنیم.

رئیس شورای المپیک آسیا همچنین به موفقیت ورزشکاران ایرانی در رویدادهای ورزشی اشاره و اظهار کرد: ورزشکاران ایران در سال گذشته در رویدادهای بسیاری شرکت کردند که پیشرفت ورزشی آنها چشمگیر بوده و امیدوارم در آینده تعداد این حضورها و موفقیت هایشان بیشتر شود.

این اجلاس البته دو دستاورد جالب هم برای ورزش ایران داشت. ابتدا اینکه برگزاری رقابت های غرب آسیا به ایران واگذار شد و دوم اینکه در حاشیه این اجلاس، نشست مسئولان AFC در تهران با حضور شیخ احمد برگزار شد و با تغییر زون فوتبال ایران از غرب آسیا به منطقه مرکزی موافقت گردید تا در نهایت اجلاس 66 با موفقیت به سرانجام برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار