فرماندار چرداول گفت: امسال با ایجاد بسترهای مناسب زمینه اشتغال 940 فارغ تحصیل دانشگاهی در این شهرستان با 100 میلیارد ریال تسهیلات فراهم شده است.
کد خبر: ۳۷۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 08 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مراد یگانه روز چهارشنبه در همایش کار آفرینی، اشتغال و مهارت های زندگی اظهار کرد: این تعداد اشتغال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام ایجاد شده است.
 
وی افزود: دولت تدبیر و امید سالیانه 700 هزار فرصت شغلی با وجود محدودیت ها و مشکلات عدیده ایجاد کرده و تمام سعی مسئولان و دولتمردان اینکه این میزان را به بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال برسانند.
 
یگانه تاکید کرد: ظرفیت استخدام و بکارگیری فارغ التحصیلان در سازمان های دولتی میسر نیست و باید بسوی مهارت آموزی حرکت کنیم و با شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها زمینه مهارت یابی جوانان بیکار را فراهم کنیم.
 
وی یادآور شد: اکثر فارغ تحصیلان جامعه فاقد هر گونه مهارت شغلی هستند و باید با فراهم نمودن بسترهای لازم بویژه توسط سازمان فنی و حرفه ای آنان را با مشاغل متعدد آشنا کرد و با پرداخت تسهیلات به آنان اشتغال پایدار ایجاد کرد.
 
فرماندار چرداول به کارهای مهم دولت در راستای مهارت یابی و اشتغالزایی در کشور اشاره کرد و گفت: دولت در قالب طرح توسعه روستایی تسهیلات مناسبی را به مردم پرداخت کرد و روستا محوری، خود اتکایی، رونق تولید و عدم مهاجرت جوانان به کلانشهرها از اهداف مهم این برنامه است.
 
به گفته وی، برنامه های کمیته امداد امام (ره) در تمام زمینه ها بویژه اشتغالزایی و تامین مایحتاج مردم چشمگیر است و کمک به محرومان بالاترین عبادت است که نصیب این نهاد مردمی و یادگار امام(ره) شده است.
 
یگانه اضافه کرد: خدمت به محرومان از طرف خیران نیز فرصت بی نظیری است که می توان با مشارکت آنان بر رفع محرومیت از جامعه گام های اساسی برداشت و در واقع خیران بازوی توانای نهادهای خدماتی در جامعه بشمار می روند.
 
وی افزود: توانمند سازی و اشتغالزایی 2 محور اساسی کمیته امداد است و در تحقق این موضوع دولت تدبیر و امید همواره پیشگام بود و حمایت و پشتیبانی خود را اعلام کرده است.
یگانه رفع محرومیت و کاهش فاصله طبقاتی جامعه را راهبرد دولت یازدهم برشمرد و گفت: در بودجه سال 96 مستمری مددجویان تا 2 برابر افزایش خواهد یافت که این خود بیانگر اهتمام و توجه دولت به محرومان و مستضعفین است.

 اشتغال یک هزار و 245 مددجوی امداد در استان ایلام
 
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) استان ایلام گفت: 190 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال یک هزار و 245 نفر از مددجویان این نهاد در استان پرداخت شده است.
روح اله سلیمانی هم در این همایش اظهار کرد: این میزان اعتبار در 10 ماه گذشته از سال جاری در قالب طرح های خود اشتغالزایی و در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل و فعالیت های خدماتی به کارآفرینان تحت حمایت پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال پایدار یک هزار و 245 نفر فراهم شد، یادآور شد: کارشناسان حوزه اشتغالزایی این نهاد در راستای موثر بودن اجرای طرح ها و بالا بردن کیفیت شغل های ایجاد شده نظارت های مستمر دارند و علاوه بر آموزش های مورد نیاز، مشکلات مددجویان را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام می کنند.
 
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) استان ایلام افزود: روش و سیاست اشتغال در کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت مبتنی بر حرفه آموزی، پرداخت تسهیلات، نظارت بر اجرای طرح های اشتغال، پایدار سازی و بازار یابی فروش محصولات تولید شده مددجویان است و تولید مددجویان توسط خود نهاد به فروش رفته و درآمدزایی خوبی برای خانوارها فراهم می کند.
 
سلیمانی تاکید کرد: در سال 95 زمینه کارآموزی و مهارت یابی بیش از چهار هزار و 900 نفر از افراد تحت حمایت امداد با اعتبار هفت میلیارد ریالی در استان فراهم شد و این روند کماکان ادامه دارد.
 
همایش کارآفرینی، اشتغال و مهارت های زندگی روز چهارشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان چرداول، معاونان کمیته امداد استان ایلام و جمعی از فارغ تحصیلان تحت حمایت امداد در سرابله برگزار شد. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار