تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: از یکهزار و 535متقاضی تدریس در این دانشگاه، حدود یک دهم جذب این مراکز می شوند.
کد خبر: ۳۷۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 04 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرید براتی، تعداد مدرسان این دانشگاه را 960 نفرعنوان و بیان کرد: 425 نفر از این تعداد در ترم جاری در دانشگاه مشغول به فعالیت بودند.

وی افزود: پوشش تدریس هر استاد 10.7 واحد درسی است که رقم بالایی به نظر می رسد، براین اساس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان از 12 بهمن ماه جاری اقدام به جذب مدرس از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر بصورت حق التدریسی کرده است.

براتی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و 535 نفر در سامانه متقاضی تدریس در دانشگاه جامع علمی- کاربردی ثبت نام کرده اند که 246 نفر از این تعداد در سال جاری ثبت نام کرده اند.

وی زمان ثبت نام در فراخوان این دانشگاه را تا 26 ماه جاری عنوان کرد و افزود: نیاز دانشگاه به مدرس در سایت اینترنتی ثبت شده و اولویت پذیرش با اساتیدی است که واجد شرایط در رشته مورد نیاز باشند.

براتی ادامه داد: دراین دوره برای رشته های کشاورزی پذیرش استاد انجام نمی شود، اما پیش بینی می شود امکان بکارگیری مدرسان این رشته در فراخوانی جداگانه در سال آینده فراهم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم بالایی از تقاضا برای تدریس مربوط به سال های پیش از سال 95 است به متقاضیان توصیه می شود برای بررسی مجدد پرونده، درخواست کتبی به دانشگاه ارائه کنند.

براتی در ادامه همچنین از آغاز پذیرش دانشجو برای 120رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در پایان بهمن ماه جاری خبر داد و بیان کرد: 62 دوره در رشته خدمات اجتماعی، 43 مورد در صنعت، 10 گرایش در فرهنگ و هنر و پنج مورد در رشته های ورزشی، دانشجو پذیرش می شود.

وی در زمینه تعداد پذیرش دانشجویان اظهار کرد: این آمار بسته به تقاضا و ثبت نام دانشجویان است، اما پیش بینی می شود حدود 500 نفر در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

براتی تعداد دانشجویان این دانشگاه را چهار هزار و 703 نفر عنوان کرد و گفت: بیش از یکهزار و 500نفر از این تعداد را دانشجویان دختر و مابقی را دانشجویان پسر شامل می شود.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز توسعه کارآفرینی در دانشگاه علمی - کاربردی و راه اندازی رشته های بین تحصیلی به صورت تک پودمانی برای دانشجویان دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور در دانشگاه علمی- کاربردی فارسان در آینده نزدیک خبر داد.

رییس دانشگاه علمی- کاربردی استان در زمینه رشته های تحصیلی تک پودمان اظهار کرد: در این طرح، دوره های مهارتی برای دانشجویان دیگر دانشگاه ها برگزار و گواهی معتبر به آنان اعطا می شود.

وی همچنین اعطای 13میلیارد و 910 میلیون ریال وام دانشجویی به 465 نفر، پرداخت 770 میلیون ریال یارانه غذای گرم به مراکز، راه اندازی پنج مرکز کانون قرآن وعترت، تشکیل شورای پژوهشی و کمیته کارآفرینی برای نخستین بار در استان را از اقدامات دانشگاه علمی- کاربردی در ترم جاری برشمرد.

هم اکنون 100 کد رشته محل در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در 14 مرکز علمی- کاربردی چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار