معاون وزیر رفاه در جلسه شورای اداری بهزیستی کرمانشاه؛
معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در سال گذشته غربالگری شنوایی یک میلیون و ۶۰ هزار کودک را انجام داده است.
کد خبر: ۳۷۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 04 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری بهزیستی کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در تقسیم کار ملی مبارزه با آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار، اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و ...بیشترین مسئولیت را دارد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز به آسیب های اجتماعی توجه جدی شده و این در حالی است که در برنامه های قبلی به این شکل نبود و در هیئت دولت تصویب شد که بهزیستی متولی اصلی غربال گری ژنتیک قبل از ازدواج باشد.

به گفته معاون وزیر رفاه، بهزیستی در راستای موضوعات اجتماعی، تخصصی ترین نهاد است و توجه به آسیب اجتماعی در برنامه ششم توسعه مطالبه گری این سازمان را افزایش می دهد.

دکتر محسنی بندپی خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی و افتتاح 139 مرکز در دستور کار سازمان بهزیستی که متاسفانه احداث مراکز اورژانس اجتماعی از برنامه چهارم به بعد متوقف شده بود و دوباره در حال احیا شدن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی بسته کاملی را در خصوص پیشگیری از اعتیاد تدوین کرده است، افزود: تا پایان سه ماه ابتدای سال جاری مراکز اورژانس اجتماعی در چند شهرستان استان کرمانشاه راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در سال گذشته غربالگری شنوایی یک میلیون و ۶۰ هزار کودک را انجام داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 50 درصدی ظرفیت اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک استان خبر داد و افزود: اجرای طرح تأمین مالی خرد و پرداخت تسهیلات به جامعه هدف راهکاری برای کاهش بیکاری در استان است.

دکتر محسنی بندپی همچنین از پرداخت 100 کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: این سهمیه علاوه بر سهمیه خود استان خواهد بود.

دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: تلاش ما معرفی بهزیستی به عنوان دستگاه متولی حوزه اجتماعی است.

وی یادآور شد: بدون اصلاح فرایندها نمی توان موفق بود و ما در استان تعامل مناسبی با دستگاه های کارگروه اجتماعی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه تحولات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: از جمله آن می توان به صدور گواهی سیستماتیک برای مددجویان در راستای کاهش تردد آنها اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: توسعه اورژانس اجتماعی نیز از دیگر اقدامات خوب سازمان است و ما در استان سه مرکز اورژانس اجتماعی داریم که یک مرکز دیگر در شهرستان جوانرود تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار