استاندار مازندران با تاکید بر احیا بناهای تاریخی در استان، گفت: روند فرسایش بناهای تاریخی مازندران متوقف شود.
کد خبر: ۳۷۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 01 February 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار امروز در دیدار با مدیرعامل صندوق احیا میراث فرهنگی کشور بر همکاری با صندوق احیا برای واگذاری 12 بنای تاریخی این استان تاکید کرد.
 
وی افزود: دولت منابع کافی را برای نگهداری بناهای تاریخی ندارد و این یک موضوع کاملا هویدا و مشخص است.
 
فلاح جلودار بیان کرد: به عنوان استانداری مازندران برای واگذاری و احیا 12 بنای تاریخی که در اختیار استان بوده، آمادگی هر گونه مساعدت و همکاری را داریم.
 
وی ادامه داد: می‌توانیم با اوقاف یا نهادهای دیگر نیز برای واگذاری بناهای تاریخی که تحت تملک دارند مذاکراتی را داشته باشیم تا تکلیف این بناها مشخص شود و زمینه جذب سرمایه‌گذاری در آنها فراهم شود.
 
فلاح جلودار تاکید کرد: هر کجا نیاز به ورود استانداری و کمک ما بوده آمادگی داریم که در کنار صندوق احیا قرار بگیریم تا بناهای تاریخی استان با واگذاری به سرمایه‌گذاران از بلاتکلیفی خارج شوند و روند تخریب و فرسایش آنها پایان یابد.
 
مدیرعامل صندوق احیا در جریان بازدید خود بر ظرفیت این بناها برای احیا و بهره برداری مجدد تاکید کرد.
 
احیا 12 اثر تاریخی مازندران
 
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز گفت: نگاه به میراث فرهنگی برای ایزوله ماندن بناهای تاریخی و استفاده صرف از منابع دولتی برای نگهداری آن یک نگاه مردود است.
 
وی افزود: مجموعه میراث فرهنگی با کمک صندوق احیا در جهت جذب سرمایه بخش خصوصی و جاری کردن زندگی در بناهای تاریخی تلاش‌هایی را انجام می‌دهد.
 
دلاور بزرگ نیا افزود: مازندران 12 بنای تاریخی آماده برای سرمایه گذاری دارد که منابع دولتی کفاف نگهداری و بهره برداری از آن را نمی‌دهد و بدون سرمایه گذاری حیات این بناها در خطر خواهد افتاد.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه برای بناهای تاریخی مازندران متقاضی سرمایه‌گذاری هم وجود دارد که تا کنون به همت صندوق احیا دو بنا تاکنون واگذار شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد: در میان این بناها، عمارت‌های مختلفی از دوره صفویه گرفته تا پهلوی وجود دارد و آباد شدن آنها باعث خوش نام شدن شهرهای ما می‌شود.
 
بزرگ نیا گفت: خوشبختانه در آمل برای احیا خانه آقاجان نسب، شهرداری همکاری خوبی دارد و در ساری شهرداری به احیا این بناهای تاریخی نگاه مثبتی دارد. بنابراین بسیار سریع می‌توانیم با این کار دولت را در این بخش به خوبی کمک کنیم.
 
 محمدرضا پوینده به همراه مسئولان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی مازندران از بناهای تاریخی خانه کلبادی، آب انبار، خانه رمدانی، خانه ناظریان، خانه صادقیان و حمام وزیری در شهر ساری بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار