رئیس جمعیت هلال‌احمر آبیک خبر داد
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک از اجرای برنامه ملی خادم در روستای قشلاق این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان امسال 380 خانواده این روستا از برنامه مذکور بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمدحسن رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: برنامه ملی خانواده آماده در مخاطرات (خادم)، تلاش دسته‌جمعی جمعیت هلال‌احمر برای آموزش خانواده‌ها در برابر مخاطراتی است که آنان را تهدید می‌کند و البته اجرای این برنامه در شهرستان آبیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای اجرای طرح خادم حساس‌ترین نقاط شناسایی شد که به دلیل نزدیکی روستای قشلاق به آبیک و خاکعلی و قابلیت پوشش دادن روستاهای پیرامون خود، این روستا به عنوان پایلوت شهرستان آبیک در اجرای برنامه خادم انتخاب شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک ادامه داد: از دی ماه امسال برنامه ملی خادم در روستای قشلاق از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده و تا پایان امسال 380 خانواده این روستا زیر پوشش برنامه خادم قرار می‌گیرند.

* اجرای برنامه خادم با تشکیل گروه‌های دو نفره

رجبی اضافه کرد: برای اجرای برنامه ملی خادم، 16 نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر روستای قشلاق استفاده شده که در قالب گروه‌های دو نفره به اجرای برنامه ملی خادم می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط‌گیری راحت‌تر، اعتماد مردم و شناخت مردم روستای قشلاق از یکدیگر از وجود داوطلبان هلال‌احمر این روستا برای اجرای برنامه خادم بهره گرفته شده است.

این مسؤول بیان کرد: داوطلبان مراجعه‌کننده به درب منازل مردم روستاهای قشلاق دارای کاور با آرم جمعیت هلال‌احمر، کارت شناسایی هولوگرام‌دار، تخته سفید و دیگر وسائل هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک افزود: هشت گروه داوطلب حدود 50 خانواده روستای قشلاق را زیرپوشش برنامه ملی خادم قرار می‌دهند.

رجبی ادامه داد: برای اجرای برنامه خادم در روستای قشلاق در گام نخست، داوطلبان مراجعه‌کننده به درب منازل خانواده‌ها از آموزش لازم بهره‌مند شده‌اند.

وی رایزنی با گروه‌های مرجع اعم از دهیار و شورای روستای قشلاق را دومین گام اجرای برنامه خادم در این روستا ذکر و خاطرنشان کرد: گام سوم طرح، مراجعه داوطلبان به منازل روستای قشلاق است که در گام چهارم طی جلسه‌ای با اعضای  داوطلب شرکت‌کننده در برنامه ملی خادم به بررسی و شناسایی مشکلات و نقاط مثبت و منفی برنامه پرداخته شده و راهکارهای لازم برای برون‌رفت از آن‌ها و تقویت نقاط ضعف ارائه می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه روستای قشلاق برای  اجرای برنامه ملی خادم بلوک‌بندی شده، اذعان کرد: داوطلبان با مراجعه به درب منازل خانواده‌های روستای قشلاق نسبت به تکمیل سه فرم اقدام می‌کنند که فرم شماره یک ارزیابی آمادگی خانوار، فرم شماره دو شناسایی مخاطرات و فرم شماره سه نقاط امن و ناامن است.

* رساندن شاخص آمادگی خانواده‌ها در برابر مخاطرات به 30 درصد

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک افزود: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، برنامه ملی خادم آموزش خانواده‌ها در مواقع مواجهه با خطراتی همانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و غیره است.

رجبی جلب مشارکت خانواده‌ها برای یادگیری و یاددهی در زمینه تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات را هدف کلی طرح خادم دانست و گفت: هدف اختصاصی این طرح آموزش تمام خانواده‌های ساکن در کشور تا پایان سال 1400 به منظور رساندن شاخص آمار خانوار(‌HDPI‌) به رقم حداقل 30 درصد است.

وی شاخص آمادگی خانوارها در برابر مخاطرات در سال 91 را، 8.5 درصد و در سال 94 را با 9.3 درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص تا سال 1400 باید به حداقل 30 درصد برسد که برنامه ملی خادم برای تحقق این مهم در حال اجرا است.

این مسؤول شعار عمومی برنامه ملی خادم را «خانواده آماده، جامعه آماده» ذکر و از پیگیری و مساعدت فرماندار آبیک، دهیار و اعضای شورای روستای قشلاق در اجرای این طرح قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار