کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده که دونالد ترامپ و ولی‌عهد ابوظبی در تماس تلفنی درباره روابط آمریکا-امارات عربی متحده و بحران یمن گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۶۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 30 January 2017
دونالد ترامپ در ادامه تماسهای تلفنی خود با رهبران کشورهای مختلف، این بار با ولی‌عهد ابوظبی و پسر بنیانگذار امارات عربی متحده صحبت کرده است.

به گفته کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، «بر مشارکت مستحکم روابط بین دو کشور تاکید کردند و به تقویت بیشتر همکاری به منظور جنگ با تروریسم اسلامگرا متعهد شدند».

به گفته دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا، ترامپ در این مکاله، درباره «ایجاد مناطق امن در منطقه» با این مقام ارشد اماراتی صحبت کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آنها درباره تحولات اخیر در خاورمیانه از جمله جنگ با داعش و تلاشهای مشترک برای به منظور پرداختن به منازعه در یمن و جاهای دیگر منطقه صحبت کردند و رئیس جمهور همچنین موضوع حمایت از (ایجاد) مناطق امن برای پناهجویان بی خانمان شده بر اثر درگیری در منطقه را طرح کرد و ولیعهد(ابوظبی) توافق کرد که از آن حمایت کند».

کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ و شیخ محمد بن زاید مکالمه شان را با صحبت درباره «تعهدشان برای نزدیکی و بیشتر کردن مشورتهایشان درباره مسائل مورد دغدغه دوجانبه»(دو کشور) پایان دادند.

قبل از این گفت‌وگو نیز ترامپ با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار