آیت الله مکارم شیرازی:
امروزه مشکلاتی در ورزشگاه وجود دارد که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را توجیه ناپذیر می‌کند. قطعا حضور بانوان با توجه به فراگیری و توسعه رسانه ها لزوم چندانی ندارد. ورزشگاه‌ها از نظر فرهنگی آمادگی این مسئله را ندارند و ممکن است برای بانوان مشکلاتی ایجاد شود.
کد خبر: ۳۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 19 May 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس و اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: در گذشته زورخانه ها و پهلوانان نماد اخلاق مداری و توجه به آموزه های اسلامی بودند و امروز هم باید ورزشکاران وارسته و بااخلاق تربیت شوند که اسوه و الگوی جامعه باشند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در حفظ سلامتی و جلوگیری از انجام کارهای ناسالم به ویژه برای جوانان، خاطرنشان کرد: در عرصه ورزش برخی مسائل و موضوعات حاشیه ای پیرامون ورزشکاران و تماشاگران است که مسوولان امر باید نسبت به آنها کاملا آگاه بوده و رسیدگی کنند. 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای تماشاچیان مسابقات ورزشی افزود: مدیران کمیته های اخلاق وظیفه سنگینی در این رابطه دارند که البته قطعا کار بسیار پر ارزش و پر برکتی خواهد بود.
طرح بحث حضور زنان در ورزشگاه ضرورتی ندارد

معظم له با اشاره به دست‌های مطروحه در زمینه حضور زنان در ورزشگاه گفت: این بحث از جمله بحث‌هایی است که واقعا ضرورتی برای آن وجود ندارد؛ امروزه مشکلاتی در ورزشگاه وجود دارد که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را توجیه ناپذیر می‌کند. قطعا حضور بانوان با توجه به فراگیری  و توسعه رسانه ها لزوم چندانی ندارد. ورزشگاه‌ها از نظر فرهنگی آمادگی این مسئله را ندارند و ممکن است برای بانوان مشکلاتی ایجاد شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نباید در زمینه حضور زنان در ورزشگاه اصرار کرد؛ نباید هر کاری که غربی‌ها می کنند ما نیز انجام دهیم؛ بلکه باید خط قرمزهای اصول اسلامی را در زندگی خود حفظ نماییم.

این مرجع تقلید در پایان بر لزوم نظارت بر پرداخت‌های کلان به برخی ورزشکاران با توجه به آثار منفی که در ذهنیت اجتماعی ایجاد می‌کند تاکید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار