تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کلید رفع مشکلات اقتصادی ایران در دستان توانای مردم به ویژه جوانان برومند این کشور است.
کد خبر: ۳۶۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 23 January 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از روابط عمومی استان قدس،تولیت استان قدس رضوی در بین مردم شهرستان سرخس اهالی این شهرستان را مردمانی ولایتمدار، غیور و شهیدپرور خواند و گفت: بخش عمده‌ای از اراضی منطقه سرخس موقوفه حضرت رضا(علیه‌السلام) بوده و این شهر متبرک به قدوم حضرت ثامن الائمه(علیه‌السلام) است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به برخی مشکلات مردم سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به اراضی موقوفه در سرخس باید با کمک مسئولان منطقه، مشارکت مردم و همکاری آستان قدس رضوی مرتفع شود. قطعاً همگان بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که صرف موقوفه باید در مسیر نیات واقف و با نگاه به مصالح مردم صورت بگیرد.
وی ایران را سرزمینی زر خیز و سرشار از ظرفیت معرفی و ابراز کرد: تمام ایران اسلامی جلوه عنایات و موهبت‌های حضرت حق و از نعمات الهی سرشار است و اگر در منطقه نیز نزولات آسمانی کم است، در ازای آن ذخایر و ظرفیت‌های بسیاری دیگر وجود دارد که باید کشف و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از آن‌ها استفاده شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یکی از مسائل مهم کشور را مسئله اشتغال جوانان برشمرد و اظهار کرد: قطعاً باید در حوزه رفع مشکل اشتغال جوانان اقدامات اساسی انجام گیرد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهترین نقشه و راه حل است.
وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های مهم اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری در حوزه‌های گوناگون و استفاده مناسب از امکانات و ظرفیت‌های موجود کشور است، اضافه کرد: ایران کشور نعمات و موهبت‌های الهی است، معادن فراوان، ظرفیت‌های خاکی و دریای پر از نعمت و جوانانی با استعداد و اندیشه‌ها و افکار نو از مزیت‌های بی‌بدیل کشور ماست؛ برای پیشرفت این آب و خاک نیازی به کمک‌های خارجی نیست، تنها باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اقتصاد مقاومتی را توجه به داشته‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تعریف و ابراز کرد: باید به داشته‌های کشور اعتماد کرد، چرا که ایران اسلامی کشوری سرشار از برکات، نعمات و موهبت‌های الهی است.
تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم مشارکت تمام آحاد مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید و عنوان کرد: بدون تردید اقتصاد مقاومتی بدون همکاری مردم با مسئولان وارد عرصه اقدام و عمل نمی‌شود، همه آحاد و قشرهای جامعه باید با وحدت رویه برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه پراهمیت امنیت کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن با تمام توان به دنبال اختلاف افکنی در کشور است، گفت: امروز وحدت و انسجام تمام اقوام و مذاهب ایران اسلامی باعث شده است این کشور با وجود تمام تهدیدات، در منطقه‌ ناامن خاورمیانه در اوج امنیت و آرامش باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مرزبانان حقیقی کشور مردمان ساکن مرزها هستند، به عنصر مردمی بودن نیروهای مسلح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: پشتیبانان و حامیان نیروهای مسلح ایران اسلامی، مردم متدین و مومن این کشور بوده و مرزبانان حقیقی ایران اسلامی همه ساکنان مناطق مرزی هستند که در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اثبات کرده‌اند که برای دفاع از انقلاب و کشور خون خود را نیز نثار می‌کنند.
در ابتدای این دیدار تعدادی از مسئولان و مردم شهرستان سرخس دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را درباره موقوفات آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس و حل مشکلات اقتصادی مردم این منطقه بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار