معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ تسهیلات ساخت مسکن به رقمی حدود 120 میلیون تومان رسیده است، گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 5 درصد رشد صدور تعداد پروانه ساختمان سازی در کل کشور را داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۵۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص،حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست‌های دولت در جهت تبدیل مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است، اظهار کرد: امروز افرادی که در بازار مسکن به دنبال سفته‌بازی بودند یا خارج شده‌اند و یا در حال خروج هستند؛ سعی داریم این عرصه را برای تولیدکنندگان و خریداران واقعی آماده نماییم.

رشد ۵ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در کشور

وی افزود: طبق آمار به دست آمده در ۶ ماهه اول سال جاری، شاهد رشد ۵ درصدی در تعداد صدور پروانه ساختمان سازی در کل کشور بودیم؛ تلاش ما در راستای در جهت پیشرفت و خروج از رکود در این زمینه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: خوشبختانه نرخ تسهیلات برای ساخت هر واحد مسکونی به رقمی حدود ۱۲۰ میلیون تومان رسیده که می‌تواند بخش گسترده‌ای از ساختمان سازی را پوشش دهد.

پرونده مسکن مهر بزودی بسته می‌شود

این مسوول با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر به سرعت در حال اتمام است، گفت: پرونده مسکن مهر هر روز در یک شهر از کشور در حال بسته شدن بوده و ساخت واحدها به پایان می‌رسد.

مظاهریان ادامه داد: در این میان فقط واحدهای مشکل‌دار که معارض دارند و مراحل قضایی را طی می‌کنند باقی مانده است و در صورتی که شکایت افراد از یکدیگر به یک نتیجه ثابت برسد به کار آن‌ها هم رسیدگی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز یکی از معضلات بخش مسکن در کشور، خانه‌های خالی است که علی رغم وجود متقاضیان مسکن هنوز واگذاری آن ها با مشکل روبروست.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۰ در حوزه مسکن شهری، بیش از یک میلیون واحد خالی در کشور وجود داشته است.

حدود ۵هزار واحد مسکونی خالی در شهر قزوین وجود دارد

این مسوول افزود: طبق این آمار، استان تهران و البرز حدود ۴۵۰ هزار و شهر قزوین حدود ۵ هزار خانه خالی وجود دارد اما باید منتظر آمار دقیق سازمان آمار تا پایان سال جاری باشیم.

مظاهریان بیان کرد: مشکل اصلی این است که خانه‌های خالی و افراد نیازمند به مسکن یکدیگر را تامین نمی‌کنند زیرا متقاضیان مسکن بیشتر کسانی‌اند که به تازگی خانواده تشکیل داده و خواستار خانه حداقلی هستند اما خانه‌های موجود گران قیمت و لوکس بوده که متقاضی ندارد.

وی ابراز کرد: سیاست‌های غلط اقتصادی در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ موجب شده تا سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن و مسکن لوکس سوق داده شوند که خریدار ندارد و باید منتظر بود تا به تدریج وارد بازار شوند.

۵ هزار خانوار متقاضی مسکن در کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر سال حدود ۷۸۰ هزار خانوار جدید تشکیل می‌شود، افزود: در حال حاضر حدود ۵ هزار خانوار متقاضی مسکن در کشور وجود دارد و سال گذشته ۴۰۰ هزار خانه ساخته شده است.

مظاهریان در پایان افزود: اگر تلاطم‌های شدید اقتصادی وجود نداشته باشد به راحتی می‌توان براساس طرح جامع مسکن به یک توسعه پایدار در سال ۱۰۴۴ برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار