بازگشت مجدد عبدالصمد مرفاوي سرمربي تيم صباي قم به تمرينات اين تيم تمام اخبار مرتبط با تغييرات در كادر فني اين تيم را منتفي كرد.
کد خبر: ۳۵۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۳ 06 January 2017
به گزارش تابناک قم، در حالی که 6 روز دیگر تیم فوتبال صبای قم باید در نخستین مسابقه خود از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس در دیداری فوق‌العاده حساس به میدان برود، اما اتفاقات اخیر حول این تیم در روند آماده‌سازی صبا تاثیرگذاری منفی داشته است.

توقف در روند آماده‌سازی صبا با تعطیلی یک روزه تمرینات

صبای قم باید روز چهارشنبه بیست و دوم دی‌ماه در دیدار افتتاحیه دور برگشت بازی‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف تیم صنعت‌ نفت برود و استارت جدی برای جبران امتیازات از دست رفته داشته باشد اما تمرین روز گذشته این تیم برگزار نشده است.

با جذب بازیکنی همچون امید نظامی‌پور و انتشار اخبار راجع به پیوستن دو بازیکن با تجربه سابق استقلال تهران یعنی حنیف عمران‌زاده و محسن فروزان در روزهای آغازین هفته جاری، خبرهای خوبی از صبای قم به گوش می‌رسید و تصور بر این بود که صبا عزم خود را برای حضور پرقدرت در دور برگشت لیگ برتر جزم کرده است.

درد دل مرفاوی با بازیکنان یا خداحافظی از صبا

اما در روز سه‌شنبه پانزدهم دی‌ ماه استارت رخ دادن اتفاقات عجیب و قریب در حاشیه تیم صبای قم را سرمربی این تیم یعنی عبدالصمد مرفاوی زد و با جمع کردن بازیکنان در کنار یکدیگر بعد از تمرین این روز، با طرح گلایه‌هایی از وضعیت فعلی این تیم، از جمع صبایی‌ها خداحافظی کرد اما مشخص نشد این گفت‌وگوی مرفاوی با بازیکنان این تیم درد دل این مربی از حال روز صبا در نیم‌فصل بوده یا طرح گلایه‌ای بوده است؟

اینکه مرفاوی از چه موضوعی ناراحتی و گلایه داشته که به یکباره تصمیم به خداحافظی غیر منتظره از صبای قم می‌گیرد، در دوره‌های قبلی لیگ برتر و در تجارب پیشین مربیگری وی در صبا نیز رخ داده بود اما مرفاوی شبیه به تجارب گذشته، بار دیگر موضع خود را تغییر داد و به صبا بازگشت.

اتفاقات اخیر تمرین صبا تکرار رخدادهای لیگ چهاردهم

مرفاوی در هفته هفتم مسابقات چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بعد از مصاف خارج از خانه با راه‌آهن تهران در نشست خبری آن دیدار در ورزشگاه اختصاصی راه‌آهن در جمع خبرنگاران با طرح گلایه از وضعیت صبا، رسما استعفا و کناره‌گیری کرد اما دوباره به صبا برگشت.

سپس در نیم‌فصل همان دوره از مسابقات لیگ برتر و در یکی از تمرینات این تیم پیش از شروع دور برگشت بازی‌های لیگ چهاردهم برای دومین بار این اتفاق با تصمیم مرفاوی رخ داد ولی این بار مرفاوی به اتفاق ساکت الهامی تصمیم به جدایی از تیم صبا گرفتند و راهی پیکان شدند.

این در حالی است که ساکت الهامی دستیار و دوست صمیمی مرفاوی در چند سال اخیر مربیگری وی، اوایل هفته رسما از صبای قم رفت و قطعا در دور برگشت لیگ شانزدهم در کادر فنی صبا نخواهد بود و یک نفر جدید جانشین الهامی در تیم مربیگری صبا خواهد شد.

تعطیلی تمرین صبا و هدر رفتن زمان

بعد از خداحافظی عجیب و قریب عبدالصمد مرفاوی در پایان تمرین روز سه‌شنبه پانزدهم دی‌ماه، اکثریت غریب به اتفاق رسانه‌ها خبر استعفای مرفاوی و جایگزینی سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی جدید صبای قم را مطرح کردند اما خبرگزاری فارس با پیش‌بینی تقریبی اتفاقات جدید، هیچ‌گونه خبری راجع به رفتن قطعی مرفاوی و سرمربیگری بختیاری‌زاده در صبای قم منتشر نکرد.

دقیقا اتفاقات قابل پیش‌بینی در صبای قم چیزی شبیه به لیگ چهاردهم رخ داد و بعد از خداحافظی مرفاوی، یک روز تمرینات این تیم تعطیل شد و سپس قرار شد مرفاوی برای بازگشت به تمرینات صبای قم اعلام آمادگی کرد تا نماینده قم بار دیگر استارت جدی خود را برای حضور در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بزند.

انتظار از مرفاوی؛ تدبیر و چاره‌اندیشی در وضعیت کنونی صبا

در هر حال این از خاصیت‌های فوتبال است و همین اتفاقات است که فوتبال را جذاب می‌کند، یک روز تصمیم به رفتن و یک روز تصمیم برای برگشتن، اتفاق جدیدی نیست که تنها در صبای قم رخ داده باشد و شبیه این اتفاق و هزاران رخداد دیگر در فوتبال در آینده قطعا اتفاق خواهد افتاد.

اما بهتر این بود که مرفاوی به عنوان یک مربی با تجربه، با آگاهی از وضعیت امسال صبای قم که خود نیز بارها در نشست‌های خبری بر آن تاکید کرده، با تدبیر بهتر و بیشتر و همچنین چاره‌اندیشی مناسب، مسائلی که در ذهن خود دارد را با مدیریت باشگاه صبا در میان می‌گذاشت تا نماینده قم در این شرایط حساس حتی یک دقیقه از فرصت آماده‌سازی را از دست ندهد چه برسد به اینکه یک روز تمرینات این تیم تعطیل شود.

آرزوی قلبی قمی‌ها خارج شدن صبا از وضعیت کنونی

در هر حال این‌ روزها اگر چه خواست مردم قم مورد توجه مسؤولان این استان نیست و هنوز آنچنان که باید و شاید تیم صبای قم مورد حمایت قرار نمی‌گیرد اما در هر کوی و برزن که راجع به صبای قم صحبت می‌شود، آرزوی قلبی تمام مردم و شهروندان قمی خارج شدن نماینده شهرشان از وضعیت کنونی است.

صبا در سیزدهمین تجربه حضور متوالی خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و در نهمین سالی که نماینده فوتبال استان قم در جام خلیج‌فارس است، با وضعیتی خطرناک در جایگاه پانزدهم جدول 16 تیمی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور ایستاده و به وجود آمدن اختلافاتی نظیر آنچه یک روزه در رسانه‌ها کادر فنی صبا را تغییر داد و یک روز نیز صبا را از روند آماده‌سازی دور کرد، برای نماینده قم خوب نیست.

آرامش و پشتیبانی مسؤولان قم نیاز ضروری صبا

نماینده فوتبال استان قم در این شرایط نیاز ضروری به آرامش در درون خود و همچنین برخورداری از پشتیبانی و حمایت بی‌دریغ مسؤولان استان قم دارد، در حالی که بارها گفته شده که این تیم سرمایه ورزش قم محسوب می‌شود و ورزش یکی از مهمترین عرصه‌های اجتماعی است که همواره ثمرات و اثرات مفید آن در سلامت روح و جسم افراد جامعه مورد توجه همین مسؤولان بوده است.

اما واقعا بی‌تفاوتی نسبت به از دست رفتن این سرمایه‌ مهم تعجب ‌برانگیز است و چنانچه سرنوشت صبا در پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سقوط از لیگ برتر باشد، خسارات زیادی به ورزش قم به ویژه به رشته پرمخاطب و پرطرفدار فوتبال وارد می‌شود که قطعا سال‌های سال جبران ناپذیر است.

نقل و انتقالات نیم‌فصل شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نیز از شانزدهمین روز دی‌ ماه آغاز شده و در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع شانزدهمین هفته بازی‌های این فصل، تیم صبای قم که تا کنون سه بازیکن خود را از لیست خارج و به صورت رسمی آزاد کرده است، فرصت خوبی دارد تا با جذب بازیکنان مورد نظر نیاز خود در پست‌های مختلف را رفع کند و با قدرت گام به دور برگشت جام خلیج فارس بگذارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار