رئیس خانه صنعت ومعدن درگفتگوباتابناک مطرح کرد:
جهانبخش شکری گفت : با وجود سابقه ی کشور ما در صنعت فولاد که بیش از50سال بوده است برای اولین بار در کشور و با استفاده از تمامی امکانات داخلی و نیروهای جوان خلاق و ماهر کرمانشاهی بدون هیچگونه وابستگی خط نورد گرم میلگرد به دست توانمند مهندسین و کارگران این استان ساخته شده وشروع به تولید نموده است و در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه افتتاح گردید
کد خبر: ۳۵۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 04 January 2017
جهانبخش شکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود : با توجه به تحریمهای شدید و فشرده توانستیم خط نورد را بومی سازی کنیم که در فضای اقتصاد مقاومتی در کشور و خودکفایی و توسعه سهمی داشته باشیم. 

وی افزود : ما مخالف صادر نمودن مواد خام هستیم و در واقع باید مواد نهایی و تولیدات دیگر چون میلگرد ، تیرآهن ، ناودانی ، نبشی و ورق را صادر کنیم و محصولات ما از استان به کشورهایی همچون عراق ، افغانستان و پاکستان صادر می شوند . 

شکری خاطرنشان کرد : طی مدتی که در استان در حال فعالیت هستیم شاید جزء معدود کارخانجاتی هستیم که تعدیل نیرو نداشته و با عشق و علاقه در جهت توسعه و اشتغالزایی استان گام بر می داریم و امیدواریم به زودی بتوانیم نیروهای جدید و متخصص در استان را در جهت توسعه در بخشهای دیگر به کار گیریم . 

رئیس هیأت مدیره جهان فولاد تصریح کرد : مدیران ارشد استان می توانند در حل مشکلات بیکاری تأثیرگذار باشند ولی متأسفانه بدنه سازمانها کارها را سخت و دشوار می کند ، اینجاست 

که باید سعی کنیم دوستان دولتی کارها را ساده کنند و از بدنه خود بخواهند برخورد و زمان کارها را کوتاه کنند . یکی از دغدغه های بنگاههای اقتصادی اعمال سلیقه در اداره جات است که باید مدیران ارشد استان به فکر حل این معضل باشند همانطور که در دوره های قبل مانع این اعمال سلیقه ها شدند . 

جهانبخش شکری ابراز داشت : در راستای نشست مشترکی که با رئیس اتاق بازرگانی استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد خواستار رساندن حرف مردم به گوش مجلسیان و دولتمردان بودیم  که با توجه به اینکه مجموع استانهای مرزی کشور به خصوص کرمانشاه در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرصت استفاده از امکانات و تسهیلات ارزان صادراتی و مالی و از همه مهمتر فرصت استفاده از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را نداشته اند و حالا ضرورت دارد که از سوی مجلس و با همکاری دستگاههای اجرایی بتوانند متناسب با همه استانهای دیگر از این امکانات و تسهیلات و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی استفاده کنند. 

وی افزود : حمایتهای ارزی ارزان ، معافیت مالیاتی ، مشوقهای صادراتی ، تسهیلات بانکی تک رقمی ، معافیت تأمین اجتماعی و حمایت های مالی باعث ایجاد انگیزه و اشتغال و سوق سرمایه گذار به سمت کرمانشاه خواهد شد .  

شکری با بیان اینکه کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور را دارد اظهار داشت : واقعا" جای تأسف است برای استانی که همه جای آن محروم و توسعه نیافته و حرف اول بیکاری را می زند ولی در دریافت مالیات بالاترین جایگاه را دارد اینجاست که باید گفت جمع آوری مالیات بیشتر برای استانی چون کرمانشاه باعث افتخار و هنر نیست بلکه باعث کاهش رونق اقتصادی و بسته شدن در کسب و نداشتن درآمد و ندادن مالیات و افزایش و رشد بیکاری خواهد شد . 

رئیس هیأت مدیره جهان فولاد غرب تأکید کرد باید تنگ نظری در استان از بین رود در غیر اینصورت بیچاره خواهیم شد و هدف اصلی استان رونق کار و ایجاد روحیه اشتغال و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است . 

شکری گفت : همانطور که می دانید بحث داعش یکی از مباحث روز شده و از دولتمردان می خواهیم با توجه به اینکه دیدگاه کشور نسبت به مبارزه با تروریست است باید به این مسأله توجه کرد که  جوانان ما از آفت و سم افکار دشمنان مصون بمانند و برای کسب درآمد جذب تفکرات مخرب و ناسالم و خطرناک نشوند.باید مبارزه باتروریسم را در خارج از مرزها ادامه دهیم . به جاست تا در داخل نیز به فکر و مانع از نفوذ آنها شویم لازم به ذکر است مهندس جهانبخش  فارغ التحصیل 1361 در یک خانواده صنعتی در کرمانشاه متولد و در سال 1337شکری در سال رشته ماشین آلات صنعتی کشاورزی از کشور آمریکا شد . و همچون پدرش حرفه صنعتی در  توسط پدرشان در کرمانشاه راه 1332پیش گرفت و اولین شرکت سنگ و موزاییک در سال اندازی گردید و بعد واحدهای مختلفی همچون جهان موزاییک آذربایجان ، ماشین سازی جهان صنعت ، مجتمع جهان فولاد غرب و شرکت سیما فولاد جهان و ذوب آهن بیستون را ایجاد نموده است . ایشان چندین سال متوالی بعنوان کارآفرین برتر ملی ، صادرکننده نمونه در استان و کشور ، واحد نمونه در کشور ،  کار آفرین برتر حامی کشور در سطح کشور معرفی شده است 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار