رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد مطرح کرد:
کرمانشاه- رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد سال ۹۵ را در توزیع اعتبارت ویژه دانست و گفت: بودجه عمرانی کشور ۷۰۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۳۵۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، کارگاه آموزشی تشریح ابزارهای تامین مالی و تسویه بدهی ها امروز یکشنبه با تاکید بر اسناد خزانه اسلامی با حضور رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی، عمومی وزارت امور اقتصادی دارایی، معاون امور دارایی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی، کارکنان و ذیحسابان  در مرکز آموزش مدیریت دولتی سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه برگزار شد.

مهدی بنانی، رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی در این کارگاه گفت: قسمت عمده منابع ما از فروش نفت و بخشی از آن از محل فروش سهام و مبالغ اندکی توسط دستگاه های دیگر به حساب خزانه می آید.

وی افزود: در این راستا به خاطر اینکه همیشه نمی توانیم نفت داشته باشیم به ناچار از سال ۹۳ اجرای بحث تنوع سازی در ابزار و منابع مالی برای دولت آغاز شد.

بنانی خاطر نشان کرد: سال ۹۵ به لحاظ توزیع اعتبارات و تنوع حجم مواردی که در اختیار دولت است سال ویژه ای بوده که حتی در سال ۹۶ شرایط امسال محقق نخواهد شد.

رئیس مرکز بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی بیان داشت: سال ۹۵ میزان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ابزار غیر نقدی شامل، سکوک اجاره، اوراق اسلامی و اوراق تسویه خزانه پیش بینی شده که از این مبلغ ۲۲ میلیارد برای شرکت نفت و ۹۸ هزار میلیارد سهم دولت و دستگاه های دولتی است.

وی کل بودجه عمرانی در کشور را ۷ هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: صدور اوراق مالی فرصتی است برای اینکه به دولت اطلاعات لازم را برای پرداخت بدهی ها بدهیم.

بنانی ادامه داد: فرهنگ سازی و آشنایی دستگاه ها را باید در استان در راس امورات قرار دهیم چرا که اگر سهل انگاری شود منجر به هدر رفت منابع می شود.

وی یادآور شد: سال ۹۵ میزان ۵۸ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفت که متاسفانه تا الان یک ریال هم به فرابورس معرفی نشده و حتی اعلام نشده که یک ریال این اسناد به پیمانکاران واگذار شده است.

بنانی تاکید کرد: این در حالی است که اسناد ۱۰ شهریور منتشر شده و تا الان خبری از استان کرماتشاه نشده است.

این مسئول ابراز داشت: انتشار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اسناد خزانه برای تسویه بدهی ها و مدیریت نقدینگی خزانه داریم که از این مبلغ تا کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت عملیاتی شده و فرآیند واگذاری این اسناد به گیرندگان آنها بر اساس فهرست هایی است که از دستگاه های اجرایی تهیه شده و به فرابورس ایران ارسال می شود.

وی افزود: تا پایان سال رسیدگی به اسناد اجرایی خواهد شد و سر رسید استان کرمانشاه از محل بند ز تبصره ۵ قانون بودجه تاریخ ۱۹ بهمن اعلام شده است.

به گفته بنانی، اسناد خزانه اسلامی با ضمانت خزانه داری و وزارت اقتصاد منتشر می شود و طبق قانون مقدم بر تمام پرداخت های خزانه داری است لذا نگرانی از بابت تسویه توسط دولت وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار