نماینده مجلس:
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه و مجاسبات و نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه 96 کشور رای مثبت داد و این کلیات را به تصویب رساند.
کد خبر: ۳۵۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد، علی کاظمی باباجیدری افزود: این بودجه پیشنهادی دولت با اکثریت آرا تصویب شد و پس از تصویب کلیات آن، کمیسیون وارد جزئیات این بودجه خواهد شد.
وی تاکید کرد: اعضا کمیسیون پس از اظهارنظرهای موافق و مخالف خود پیرامون کلیات پیشنهادی دولت، با استماع سخنان معاون رئیس جمهوری ، پیرامون این بودجه تصمیم گیری کردند و در نهایت این کلیات به تصویب رسید.
کاظمی گفت:ارائه به موقع کلیات بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی را باید به فال نیک گرفت چرا که کمیسیون تلفیق با وجود در دستور کار بودن برنامه پنج ساله ی ششم به موقع به کلیات بودجه ورود پیدا کرد.
وی گفت: از ویژگی های بودجه پیشنهادی دولت توجه به اولویت های مهم همچون محیط زیست ، آب ، فاضلاب و جاده های ریلی است.
نماینده شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ و کیار گفت:از دیگر ویژگی ها بودجه 96 دولت در نظر گرفتن اعتبار برای مقابله با آسیب های اجتماعی و تشویق صادر کنندگان با پرداخت جوایز صادراتی است.
به گفته وی، یکی دیگر از نکات مهم بودجه کاهش وابستگی بودجه 96 به نفت است و در نظر گرفتن 10 هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان و لحاظ کردن اعتبار مناسب برای تقویت صندق بیمه ی محصولات کشاورزی از محل ماده ی 10 و 12 است.
کاظمی گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه های خود را در رابطه با بودحه ارائه کردند .
وی گفت:تصویب کلیات بودجه 96 با 30 نفر موافق در مقابل 7 نفر مخالف و ممتنع از سوی اعضای کمسیون، نشان از عزم مجلس برای همکاری با دولت برای توسعه و آبادانی کشور دارد.
رییس جمهوری اسلامی ایران لایحه بودجه 10 میلیون و 849 هزار و 392 میلیارد و 934 میلیون ریالی سال1396 کل کشور را چهاردهم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
براساس قانون اساسی دولت باید تا پیش از 15 آذرماه هرسال لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا نمایندگان بتوانند در زمان مقرر آنرا بررسی و سپس آنرا به شورای نگهبان ارسال کنند.
پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و براساس بند 1 ماده 186 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بلافاصله کار چاپ و توزیع لایحه بودجه و پیوست‌ها و سوابق آن آغاز می‌شود و نمایندگان پس از توزیع لایحه 10 روز زمان خواهند داشت تا پیشنهادهای خود را در مورد بودجه سال آینده به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه دهند.
سپس کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز 15 روز زمان خواهند داشت تا گزارش خود را به کمیسیون تلفیق که برای بررسی لایحه بودجه تشکیل می‌شود، ارسال کنند.
کمیسیون تلفیق نیز به مدت 15 روز لایحه بودجه و گزارش‌های دریافتی را بررسی می‌کند و در پایان این مهلت که البته با موافقت هیات رئیسه قابل تمدید نیز است، باید گزارش خود را در مورد این لایحه صحن علنی مجلس ارائه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار