کد خبر: ۳۵۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 01 January 2017
به گزارش تابناک یزد، سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی یزد با اشاره به اینکه کم تحرکی یکی از علل اصلی چاقی است، گفت: هیچ‌گونه امکانات دولتی برای فعالیت بدنی بانوان در یزد وجود ندارد.
 آزاده نجارزاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تغذیه به ویژه در بین زنان، اظهار داشت: دختر نوجوانی که تغذیه مناسب نداشته باشد وقتی باردار شود مطمئنا جنین وی مواد مورد نیاز را دریافت نمی‌کند و همین موضوع زمینه بیماری‌های غیرواگیر را برای این کودک زیاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نقش تغذیه در بیماری‌های غیر واگیر بسیار مهم است، گفت: بیش از 50 درصد افراد 16 تا 74 ساله کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند و این یک آسیب برای آینده کشور است.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی یزد ادامه داد: اگر این آمار را بتوانیم کاهش دهیم یا جلوی پیشرفت آن‌را بگیریم خیلی از مشکلات برطرف می‌شود چرا که در گذشته چاقی عامل بیماری‌ها دانسته می‌شد ولی الان چاقی یک بیماری به حساب می‌آید.

نجارزاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عواملی که سبب ایجاد چاقی می‌شود، کم‌تحرکی است، بیان کرد: اگر فرهنگ‌سازی راجع به افزایش فعالیت بدنی در جامعه انجام شود بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ امکانات دولتی برای فعالیت بدنی بانوان یزد وجود ندارد و همین موضوع سبب شده که بانوان در یزد از کمبود شدید تحرک و فعالیت‌های بدنی رنج ببرند.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی یزد تصریح کرد: باید کمپین رسانه‌ای برای افزایش فعالیت بدنی بانوان در جامعه انجام شود تا شاهد سلامت هرچه بیشتر در بین این قشر باشیم.

نجارزاده با تاکید بر لزوم توجه مردم و مدیران به مصرف صحیح، بیان کرد: فرهنگ مصرف در کشور و استان فرهنگ درستی نیست و علاوه بر مصرف بیش از حد، دور ریز زیادی هم در موادغذایی وجود دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار