جانشین قائم مقام وزیر کشور مطرح کرد:
منشاء معضل ترافیک شهری و برخی از گلوگاه های فساد، در مراجعه های حضوری است که با بسترسازی لازم جهت استفاده عموم از امکانات دولت الکترونیک و فضای مجازی خیلی از این مشکلات حل می شود.
کد خبر: ۳۵۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 31 December 2016
جانشین قائم مقام وزیر کشور، گفت: افزایش رضایتمندی مردم از کارکنان دولت نیز مقوله ای مهم است که در این باره کاهش بروکراسی ها و دولت الکترونیک می تواند کارساز باشد.

به گزارشتابناک قم، جانشین قائم مقام وزیر کشور در جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، با اعلام خرسندی از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد: ادارات استان قم در سطح کشور رتبه چهارم در صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی را کسب کردند.

علی ملازاده افزود: ستاد صیانت چند سالی است در دو حوزه با رویکرد ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شده است که در این باره ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دو مبنا دارد که یکی از آن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است .

وی بیان کرد: در این مصوبه برای 25 دستگاه 110 تکلیف ذکر شده که ارزیابی دستگاه‌های اجرایی با ما است و همچنین توسط همکاران در استانداری‌ها ارزیابی دستگاه‌های استانی و شهرستانی با گروه بازرسی ستاد صیانت استان‌ها است.

وی گفت: این وظایف بر عهده جامعه است همچنین بیشترین وظیفه بر عهده صدا و سیما با 31 وظیفه و ورزش و جوانان با 34 وظیفه است کمترین وظیفه نیز بر عهده اقتصاد و دارایی به اعتبار گمرک و مجلس و قوه قضائیه شامل 5 وظیفه است که در این راستا بیش از 50 درصد از دستگاههای اجرایی توانسته اند موفق عمل کنند.

جانشین قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: عزم و اراده مدیران در اجرای برنامه‌ها مهم تر از زیر ساختها است اگر مدیر همت و عزم داشته باشد می تواند زیرساخت را درست کند،‌ باید در تدابیر مدیریتی، انتصاب و تشویق‌ها دین و حیا و عفاف مورد توجه باشد.

وی با تاکید براینکه در خصوص عفاف و حجاب باید به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم، تصریح کرد: ‌رویکرد بعدی در حجاب و عفاف باید برنامه‌های درون سازمانی برای کارکنان برگزار شود در این خصوص مراجع عظام و روحانیت و متدینان حجاب را مطالبه می کنند باید برنامه های فرهنگی و ترویجی تبیین شود.

ملازاده خاطرنشان کرد: اصل مهم در حفظ حجاب، تبیین جایگاه عفاف و حیاء است اگر عفاف درست شود حجاب نیز گسترش پیدا می کند.

وی بیان کرد: در رابطه با آسیب های اجتماعی مسائلی چون حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحرانی اولویت بیشتری دارد و موضوعاتی همچون شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و ساماندهی آنها از موارد ضروری است که در کاهش آسیب ها مورد توجه است.

جانشین قائم‌مقام وزیر کشور گفت: افزایش رضایتمندی مردم از کارکنان دولت نیز مقوله ای مهم است که در این باره کاهش بروکراسی ها و دولت الکترونیک می تواند کارساز باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اقدامات ارزشمند استان قم در سال گذشته این استان در بین استان‌های همسطح رتبه دوم و در سطح کشور رتبه پنجم را اخذ کرد.

ملازاده با بیان اینکه فعالیت برای روستاییان و جوانان اقداماتی خوب در سال گذشته بوده است، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و جلسات اخلاق و استفاده از اساتید حوزه و ظرفیت‌ علما و فعال بودن شهرداری از اقدامات ارزشمند است.

وی با اشاره به معایب استان قم گفت: 14 دستگاه از 25 دستگاه گزارش خود را ارائه دادند، دیگر دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار