مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای:
مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: بر اساس ارزیابی به عمل آمده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور این اداره کل با اجرای 17 هزار و 313 نفر دوره آموزش مهارتی، موفق به کسب رتبه نخست در اجرای تعهدات آموزشی شد.
کد خبر: ۳۵۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 29 December 2016
حسین خوش آیند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 هزار و 313 نفر دوره معادل 2 میلیون و 948 هزار و 466 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در بخش های مختلف ارایه شد.
وی گفت: این اداره کل متولی آموزش های مهارتی بین سطوح تحصیلی در استان است و فعالیت های خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقا مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی ارایه می دهد.

** ارائه سالانه 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش و فنی و حرفه ای در استان
وی به فعالیت 18 مرکز آموزش دولتی و 144 مرکز آزاد فنی و حرفه ای در استان اشاره کرد و گفت: آموزش های بخش دولتی در قالب 120 کارگاه ثابت و 430 حرفه آموزشی و بخش آزاد با 136 حرفه به هنرآموزان ارایه می شود.
به گزارش ایرنا، خوش آیند اظهار کرد: سالانه 3.5 میلیون نفر ساعت مهارت فنی و حرفه ای در قالب دوره های 10 تا هزار و 90 ساعت در مراکز دولتی و غیردولتی استان آموزش داده می شود.

** آموزش و مهارت آموزی رکن اصلی فعالیت های فنی و حرفه ای
وی، رکن اصلی فعالیت های این اداره کل را آموزش و مهارت آموزی دانست و یادآور شد: آموزش و مهارت ماموریت و هویت اصلی فنی و حرفه ای است.
وی افزود: مهارت های فنی و حرفه ای در مراکز ثابت و شعبه های شهری، مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهی، پادگان، زندان و آموزشگاههای آزاد نسبت به تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر در استان ارایه می شود.
مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در 9 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 37 درصدی عملکرد آموزشی هستیم .

** ارتقای حرفه های آموزشی فنی و حرفه ای در دولت یازدهم
خوش آیند، با اشاره به سیاست های دولت یازدهم و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه مهارت آموزی و توسعه آموزش های مهارتی گفت: در این راستا تعداد کارگاه های آموزشی از 109 مورد در زمان آغاز به کار دولت یازدهم به 120 کارگاه افزایش داشته است.
وی ادامه داد: همچنین تعداد حرفه های آموزشی از 215 حرفه در سال 92 و آغاز به کار دولت تدبیر و امید به 430 حرفه آموزشی افزایش یافته است و در زمینه ارائه خدمات به مردم نیز به صورت سالانه شاهد افزایش عملکرد بوده ایم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار