مراسم تجلیل از ۳۷ بانوی مدال آوری ورزشکار امروز صبح در حالی در محل سالن شماره ۲ استانداری مازندران برگزار شد که این قشر نیازمند توجه ویژه است.
کد خبر: ۳۵۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 28 December 2016
 ایسنا ،  مراسم تجلیل از ۳۷ بانوی مدال آوری ورزشکار امروز صبح در حالی در محل سالن شماره ۲ استانداری مازندران برگزار شد که این قشر نیازمند توجه ویژه است.مازندران بیش از ۱۴۰ هزار ورزشکار دارد که از این تعداد ۴۷ هزار و ۳۰۸ نفر بانو هستند.
 
دختران و بانوان ورزشکار مازندرانی جایگاهی ویژه در ورزش قهرمانی ایران دارند اما نفس های نیم بند این ورزشکاران نشان می دهد که برای رسیدن به ایده آل های قهرمانی از توان خودشان مایه گذاشته اند.
 
جلسه آغاز می شود، ابتدای جلسه طبق معمول سخنرانی ها و آمار مدیران است.
 
به گفته معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در ۲۲شهر مازندران ۴۴ هیأت ورزش در حوزه بانوان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۴ نفر بانوی قهرمان داریم.
 
مریم فرج پور با بیان اینکه ۴۷ بانوی ورزشکار در بازی های ورزشی جهانی ۹ مدال طلا،۲۰ مدال آسیایی و ۲۱ مدال بین المللی کسب کردند، می گوید: امسال بانوان ورزشکار ۵۰ مدال به دست آوردند.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز به اهمیت ورزش بانوان در جامعه اشاره می‌کند و می‌افزاید: در همین راستا با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل ورزش و جوانان استان تفاهم نامه‌ای امضا تا برنامه‌های متنوعی در جهت گسترش ورزش در بانوان برگزار شود.
 
مریم جمشیدی برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش پیاده روی و مسابقات را از جمله برنامه های ورزشی حوزه بانوان عنوان می کند.
 
در این میان بانوان ورزشکار دارای مشکلاتی هستند که نیاز به رسیدگی از سوی مسئولان است.
 
هانیه داوودی شاه آبادی از شهرستان تنکابن و ملی پوش کوهنوردی در گفت و گو با ایسنا می گوید: با توجه به اینکه رشته ورزشی کوهنوردی هزینه بسیاری دارد و برای یک کفش باید ۲ الی ۳ میلیون هزینه کنیم، در حال حاضر مشکل کمبود بودجه داریم.
 
وی ادامه می دهد: مجبور هستم برای تامین هزینه ها کار کنم و در کنار آن به ورزش هم بپردازم که سبب ایجاد مشکل در تمرینات می شود.
 
مطهره عسگری قهرمان ملی قائم شهری در رشته شطرنج با بیان اینکه مربی مناسب در این رشته نداریم، می گوید: اردوهای تمرینی و نداشتن لوازم ورزشی از مشکلات ماست.
 
ملیحه فضلی که از سال ۸۴ در رشته ووشو کار کرده است، می گوید: نخستین بانویی که در  تاریخ ورزش ایران توانسته دو مدال طلای جهانی پی در پی را کسب کند.
 
این ورزشکار ادامه می دهد:با توجه به اینکه باید در سالن کشتی تمرین کنیم، زمان مناسب برای تمرین در رشته ما وجود ندارد.
 
فاطمه متولی عضو تیم ملی رشته فوتسال که ۷ سال ورزش می کند، می گوید: تیم داری کردن و نداشتن اسپانسر از مشکلات ورزش بانوان است.
 
 استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کسب مدال از سوی بانوان ورزشکار مازندران، می گوید: همه مسئولان باید از این ورزشکاران تقدیر کنند و وظیفه ما حمایت از این بانوان است.
 
ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه با وجود کمبود امکانات ورزشی در حوزه بانوان، ورزشکاران با پوشش مناسب در صحنه های جهانی خوب درخشیدند، می افزاید: اهتزاز پرچم ایران در کشورهای خارجی به وسیله بانوان برای ما افتخار است.
 
وی با اشاره به اینکه بانوان ۵۰ درصد جمعیت کشو را شامل می شوند که نیاز به تأمین امکانات عادلانه برای آنان وجود دارد، ادامه می دهد: امروز ورزش دارای اهمیت بیشتری نسبت به گذشته است و با توجه به رشد چاقی در استان از واجبات به حساب می آید.
 
فلاح با بیان اینکه بانوان با امکانات مساوی در فعالیت های مختلف، موفقیت بیشتری نسبت به آقایان به دست می آورند، می گوید: لازم است جامعه به سمتی سوق یابد تا مسئولیت های مدیریتی بیشتری به بانوان داده شود.
 
وی با تأکید بر افزایش روحیه مطالبه گری در بانوان ورزشکار مازندرانی، ادامه می دهد: لازم است باتوجه به کمبود امکانات، بانوان ورزشکار از هر مسئولی حقوق خود را مطالبه کنند.
 
استاندار مازندران با بیان لزوم حمایت و ارائه امکانات به بخش خصوصی و دولتی در حوزه ورزش بانوان، می افزاید: باید با همکاری مدیران ورزشی در شهرستان ها امکان دریافت حمایت از شرکت های خصوصی که تمایل به حمایت و اسپانسر هیأت های ورزشی دارند،فراهم شود.
 
وی ادامه می دهد: امکان ارائه تسهیلات از سوی دولت به باشگاه های ورزشی برای پرداخت هزینه بیمه ورزشکاران وجود دارد که مدیران شهرستانی باید پیگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار