شهاب نادری در گفتگو با تابناک خبر داد:
نماينده مردم پاوه و اورامانات و نائب رئيس فراكسيون گردشگري، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و مناطق آزاد كشور در مجلس شوراي اسلامي خبر داد: سه اثر فرهنگی ، صنایع دستی و تاریخی شهرستان پاوه به عنوان اثر ملی ثبت شدند.
کد خبر: ۳۴۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 27 December 2016

به گزارش تابناک، شهاب نادري گفت : مراسم ئاگر نوروز و سقز چینی سنتي روستای زردوئی بخش باینگان و سبدبافی روستای داریان از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه ثبت ملی شد.

وی افزود : ثبت اين سه اثر شهرستان پاوه به عنوان ثبت ملی موفقیتی ارزنده درسطح استان است و اين مهم بیانگر قطب گردشگری در اورامانات است.

شهاب نادري پيشتر با انتقاد از وضعيت اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های توریستی کشور اظهار داشته بود :به عنوان مثال بزرگترین و شگفت‌انگیزترین غار آبی آسیا در استان کرمانشاه وجود دارد و نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای جذب بیشتر گردشگر است ولی کمتر کسی با این جاذبه آشنا است .

وي با اشاره اينكه ثبت اين آثار ملي در منطقه اورامانات مي تواند سهم بسزايي در رونق صنعت گردشگري داشته باشد خواستار توجه ويژه مسئولان ميراث فرهنگي استان كرمانشاه به منطقه اورامانات شد.

نادری در پایان گفت : بدنبال ثبت اثر خالو حسین عثمانی در شهر بانه وره به عنوان اثر ملی می باشم و در این زمینه رایزنی های گسترده ای را انجام داده ام که امیدوارم این مهم صورت بگیرد.

خبرنگار: فرهاد صالحی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار