رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:مخالفان دولت که می‌گویند دولت بعد از آن ماست و برای خودشان هم که شده بود باید قانون را خوب می‌نوشتند که البته نباید اینگونه نگاه می‌کردند.
کد خبر: ۳۴۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 25 December 2016
از روزی که لایحه برنامه ششم به مجلس داده شده است ، تاجگردون همواره به برخی مواد این ایراداتی داشته است و بدون از ملاحظات سیاسی ، به بیان این انتقادات پرداخته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در جلسه امروز کمیسیون تلفیق غلام رضا تاجگردون به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ ضمن اعلام انتخاب تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: اعضای هیأت رئیسه این کمیسیون در جلسه امروز (یکشنبه) انتخاب شدند.

علی‌اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اولین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ غلامرضا تاجگردون با ۳۸ رأی به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ انتخاب شد.
به گفته یوسف نژاد در جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ رحیم زارع و هادی قوامی به ترتیب با ۲۷ و ۲۳ رای به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.
وی یادآور شد: همچنین سیده فاطمه حسینی و علی کاظمی با ۱۷ و ۱۴ رای به عنوان دبیران اول و دوم و محمد مهدی مفتح با ۲۱ رای به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ انتخاب شدند.
با انتخاب نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۶، ترکیب ۴۵ نفره کمیسیون تلفیق تکمیل شد.
کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته هر کدام سه نفر و کمیسیون برنامه و بودجه ۹ نفر را برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ کل کشور انتخاب کردند.
انتقادات تاجگردون از برخی مواد لایحه ی برنامه ششم
این انتخاب در حالی است که غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد نقدهای که به لایحه برنامه ششم توسعه وارد است گفت: در کمیسیون تلفیق زحمت زیادی برای برنامه ششم توسعه کشیده شد و از نظر من بسیاری از مواد که نباید باشد هست و بسیاری از مواد که باید باشد نیست یعنی بسیاری از مواد که ماهیت آیین نامه‌ای دارد و تداخل در امور قوانین دیگر و دست درازی به قوانین دیگر است نباید باشد که در این لایحه است و حالا که این مواد در برنامه آمده است باید مواردی در حوزه محیط کسب و کار و نرخ بیکاری نیز می‌آ‌مد که دراین حوزه مواردی ذکر نشده است و همین موضوع باعث ضعف‌های در این لایحه شده است.
نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به نقدهای دولت و نوبخت به این لایحه اظهار داشت: نقدهای دولت به این لایحه بیشتر در این زمینه است که بارمالی سنگینی به دولت اضافه شده است که البته مجلس می‌تواند بارمالی‌ها را ببیند ولی بازهم مجلس جداول را تغییر نداده‌ایم و از آن طرف تکالیف را زیاد کرده است و حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بارمالی جدید برای دولت در نظر گرفته شده است که جداول آن‌ها نیز در نظر گرفته نشده است.
مخالفان روحانی معتقدد روحانی رئیس جمهور بعد نیست
نماینده مردم گچساران در مجلس در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند به دلیل اینکه تعداد نمایندگان منتقد دولت در کمیسیون تلفیق نسبت به نمایندگان حامی دولت بیشتر بوده است این تکالیف برای دولت در نظر گرفته شده است گفت: مخالفان دولت که می‌گویند دولت بعد از آن ماست و برای خودشان هم که شده بود باید قانون را خوب می‌نوشتند که البته نباید اینگونه نگاه می‌کردند یعنی آن‌ها یا اطمینان دارند که دولت آقای روحانی تکرار می‌شود که برنامه را اینگونه مصوب کردند که این احتمال را بیشتر می‌دانم یا اینکه یقین دارند که آقای روحانی پیروز انتخابات بعد نیست و در هر صورت چه آن‌ها با دولت موافق باشند و یا نباشند نباید اجازه می‌دادند که بسیاری از این مواد مصوب می‌شد.
وی در مورد اینکه چنددرصد از برنامه قابل تحقق است گفت: برنامه گاهی اعداد و گاهی احکام است که اعداد برنامه‌ها اصولا تامین می‌شود و درصد تحقق احکام برنامه ششم را پایین پیش بینی می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار