رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت: طرح جنگلانه با حضور بشردوستان علاقه‌مند و کانون جوانان هلال احمر شهرستان اردکان به محیط‌زیست اجرا شد.
کد خبر: ۳۴۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸ 25 December 2016

به گزارش تابناک یزد،جواد کمال‌آبادی  اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح حفظ و احیای جنگل‌های آسیب‌‌دیده، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی جوانان به ‌ویژه جوامع محلی در تازه داشتن و نگهداری از رویشگاه‌های جنگلی، مرتعی، همچنین گونه‌های گیاهی بومی است.

وی ادامه داد: این طرح به مدت یک روز و توسط جوانان که کوچکترین قدم در راه محیط زیست را نگهداری و احیای مناطق مرتعی و جنگلی می‌دانند با عنوان جنگل‌یاری برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت: این جنگل‌یاری با حضور جوانان در سطح شهرستان صورت گرفت که جوانان با اجرای این طرح جایگاه واقعی جوانان در حفاظت از محیط زیست را معرفی و به نمایش گذاشتند.

کمال‌آبادی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ابتکاری از جوانان در حمایت از محیط‌زیست و حفظ مراتع است اظهار داشت: شاید اعتبارات دولتی نتواند جوابگو باشد و برای حفظ و گسترش جنگل و پوشش گیاهی مسئولان باید برای جوانان مشوق و همراه باشند و در زمینه‌هایی فعالیت بیشتر شود که برای جوانان جذابیت و حس مشارکتی بیشتری ایجاد کند.

وی از جمله اقدامات موثر در این زمینه را کاشت گونه‌های مثبت همراه با گیاهان دارویی برشمرد و افزود: با این دست اقدامات می‌توان فرهنگ‌سازی برای فعالیت‌های جوانان در این زمینه داشت و هم اینکه به نوعی جوانان برای کشت فعالیت نموده و بیشتر حافظ و قدردان این پوشش و مانع تخریب توسط دیگر شهروندان شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان فرهنگ‌سازی را امری درازمدت دانست و گفت: آنقدر باید این حرکت‌ها تکرار شود که دیگر گروه‌ها و قشرهای مختلف هم در این گونه طرح‌ها مشارکت بیشتر داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار