معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت:این عملیات یکی از حماسه هایی بود که با حضور مردم و عشایر منطقه میمک در ایلام به پیروزی رسید.
کد خبر: ۳۴۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجید کاکی روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری یادواره شهدای فتح میمک اظهار کرد: این عملیات یکی از حماسه هایی بود که با حضور مردم و عشایر منطقه میمک در ایلام به پیروزی رسید.
 
وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت این حماسه افزود: نقش بزرگ و فراموش نشدنی ایل خزل و مردم همیشه قهرمان ایلام در پیروزی بر ارتش متجاوز رژیم بعث عراق، حراست و حفاظت از مرزهای کشور هیچگاه فراموش نمی شود و نام این حماسه به عنوان سمبل استان ایلام برای همیشه در تاریخ دفاع مقدس ثبت و ماندگار است.
 
معاون فرماندار ایلام با اشاره به اینکه وظیفه مردم به خصوص مسئولان در این زمان، ادامه دادن راه شهدا است، یادآور شد: برگزاری یادواره های شهدا باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایجاد روحیه ایثار و شجاعت در بین مردم می شود.
 
کاکی تاکید کرد: ما مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم این عزیزان هستیم و همیشه قدردان مجاهدت ها و فداکاری های این ولی نعتمان و صاحبان اصلی انقلاب هستیم.
 
وی افزود: تدابیر لازم جهت برگزاری باشکوه این یادواره اندیشیده شده و دستگاه های اجرایی شهرستان نیز در این راستا از تمام توان خود استفاده خواهند کرد.
 
یادواره شهدای فتح میمک روز جمعه 17 دی در منطقه عمومی میمک از توابع شهرستان ایلام برگزار می شود.
 
عملیات مهم و استراتژیک باز پس گیری فتح میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب می شود که با فداکاری ها و رشادت های مردان سلحشور ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز 19 دی سال 59 انجام و به اولین پیروزی رزمندگان اسلام منجر شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار