کد خبر: ۳۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 12 May 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با پیگیری‌های زیادی که انجام داد‌ ‌توانست ‌اهمیت و سلامت برنج مازندران را به اثبات برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ قاسم جان‌بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه موضوع غذا یکی از موضوعات مستمر جلسات این دانشگاه در سال گذشته بوده و امسال نیز ادامه دارد، افزود: در بحث گندم و واردات آن از مبادی مختلف، دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیگیری‌های زیادی انجام داده است، همچنین توانست با پیگیری‌های فراوان، اهمیت و سلامت برنج مازندران را به اثبات برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در بحث لبنیات که از کالاهای استراتژیک است، این دانشگاه به خوبی وارد شد حتی درباره روغن پالم که سال گذشته مطرح شده بود، توانست با ورود جدی و علمی خود از ضربه زدن به صنایع لبنی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در بحث سورتینگ پرتقال نیز پیشنهاداتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی داده شده که لازم است تا از طریق صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود، البته این کار پیشرفته نیاز به همکاری سازمان‌های دیگری مانند جهاد کشاورزی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: تجربه‌های مازندران را در همایش معاونان غذا و داروی مازندران ارائه و از تجربیات سایر استان‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ساماندهی دارو نیز فعالیت‌های خوبی انجام شد تا نیازهای دارویی برطرف شود همچنین در بخش ملزومات پزشکی نیز فعالیت‌های قابل توصیفی انجام شده است.

جان‌بابایی درباره خدمات درمانی رایگان به بیماری‌های خاص گفت: در حال حاضر، تمام خدمات اعم از مصرف دارو و آزمایشات بیماران خاص از جمله تالاسمی رایگان است، حتی خانم‌هایی که مشکوک به تالاسمی هستند اگر از طریق سیستم ارجاع معرفی شوند، آزمایشات دوران بارداری آنها رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان اظهار کرد: بیماران ام‌اس نیز در حال حاضر تنها 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی آنها نیز رایگان است، حتی اگر پرونده بستری سرپایی تشکیل ندهند نیز از تخفیفات بهره‌مند می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار