بله خاویار بسیار مفید و خوب است اما مبارک کسانی باشد که زور جیبشان به خرید این ماده غذایی می رسد. جهت اطلاعتان عرض کنیم که برای خرید 50 گرم خاویار بین 100 تا 500 هزار تومان باید پرداخت نمایید.به عبارتی قیمت هر کیلو خاویار بین 2 تا 10 میلیون تومان آب می خورد.
کد خبر: ۳۴۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 13 December 2016
 خاویار به عنوان یک ماده غذایی پر انرژی، که مزه شور و بوی آن برای بعضی افراد مطبوع و برای برخی دیگر ناخوشایند است.
 
آسیه امیری کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: به طور عمده، پروتئین موجود در خاویار از اسید های آمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، لیزین و میتونین تشکیل شده است و از ویتامین های آن، می توان به ویتامین های B12،  B6، B2، PP، A، C، پانتوتنیک اسید و اسید فولیک اشاره کرد.
 
تابناک فارس:بله خاویار بسیار مفید و خوب است اما مبارک کسانی باشد که زور جیبشان به خرید این ماده غذایی می رسد.
 
جهت اطلاعتان عرض کنیم که برای خرید 50 گرم خاویار بین 100 تا 500 هزار تومان باید پرداخت نمایید.به عبارتی قیمت هر کیلو خاویار بین 2 تا 10 میلیون تومان آب می خورد.
 
امیری با بیان اینکه چربی موجود در خاویار به دو دسته، 25 درصد کلسترول و 75 درصد لستین، تقسیم می شود و از آنجا که غلظت اسید های چرب امگا3 در این ماده غذایی بسیار بالا است، افزود: مصرف آن از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

 بله امگا 3 خاویار هم بسیار خوب و مفید است اما مگر چند درصد مردم می توانند از این طریق امگا 3 شان را تأمین کنند.
 
 لذا به هموطنان عزیز پیشنهاد می کنیم برای تأمین امگا 3 بدنشان بجای دانه های خاویار از دانه های تخم شربتی که بسیار امگا 3 دارد و به جیب اکثرمان هم می خورد استفاده کنند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار