جعفر آقاجان نتاج یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرداخت خسارت به طوفان زدگان همچنان ادامه دارد و در مرحله اول خسارت خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شد.
کد خبر: ۳۴۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 11 December 2016
وی با اظهار این که در پی وقوع طوفان 12 شهریور ماه سال جاری هفت هزار واحد مسکونی در بابل از 20 الی 100 درصد دچار خسارت شد ، گفت : بعد از این این مرحله سایر خسارت دیدگان هم به ترتیب اولویت خسارت را دریافت خواهند کرد.
او میزان تسهیلات پرداختی برای هر واحد مسکونی را 100 درصد تخریب شده باشد ، یکصد میلیون ریال اعلام کرد و افزد : اگر این افراد ایرانیت دریافت کرده باشند ، مبلغ تسهیلاتشان 80 میلیون ریال خواهد بود.
 
آقاجان نتاج گفت : بانک عامل در مرحله اول پرداخت خسارت بانک ملی است و برای مراحل بعدی هم بانک های عامل دیگری معرفی می شوند.
وقوع طوفان و سیلاب شدید 12 شهر یورماه گذشته در شهرستان بابل بر اساس برآوردهای نهایی 400 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته بود.
 
طوفان ، رعد و برق و بارندگی رگباری دستکم 40 میلیارد ریال به اماکن مذهبی ، واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در شهرک های صنعتی ، 150 میلیارد ریال به بیش از سه هزار واحد مسکونی در هفت شهر و 6 بخش شهرستان ، 25 میلیارد ریال به یکهزار واحد تجاری و 20 میلیارد ریال به 60 واحد آموزشی ، فرهنگی و بهداشتی خسارت وارد کرد.
همچنین طوفان یکصد میلیارد ریال به تاسیسات زیربنائی اعم از برق، آب، گاز و مخابرات ، 10 میلیارد ریال به 200 هکتار از باغ مرکبات و کیوی ، 20 میلیارد ریال به یکهزار انبار کشاورزی و اصطبل دامی و 35 میلیارد ریال به 500 تن شلتوک کشاورزان نیز در شالیکوبی ها خسارت زد.
طوفانی که بامداد 12 شهریور ماه گذشته با سرعت 90 تا 110 کیلومتر مناطق مختلف مازندران را در نوردید ، بر اساس اعلام هلال احمر 13 شهرستان از 22 شهرستان استان مازندران را متاثر کرد.
بابل پرجمعیت ترین شهرستان مازندران است که با 6 نقطه شهری 520 هزار نفر جمعیت دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار