دبیر حزب اعتدال و توسعه‌ی لرستان خبر داد:
رشیدی گفت:«در این دیدار و گفت‌وگو اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه( استان لرستان)، مثبت و منفی‌های عملکرد استاندار لرستان را با وزیر در میان گذاشتند و نیز درباره‌ی مسائل گونه‌گون استان، دیدگاه‌ها و نظرات، بیان شد».
کد خبر: ۳۴۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 11 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک  از لرستان ،دبیر حزب اعتدال و توسعه‌ی استان لرستان به خبرنگار تابناک گفت: «روز پنجشنبه 18 آذرماه که وزیر ارتباطات به خرم‌آباد آمد شورای مرکزی حزب با آقای واعظی دیدار و گفت‌وگو کرد».

به گفته‌ی حمید رشیدی، در این دیدار، علاوه بر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور و نیز معاون وزیر، مرتضی براری، حضور داشتند.

 

رشیدی بیان کرد:«در این دیدار و گفت‌وگو اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه( استان لرستان)، مثبت و منفی‌های عملکرد استاندار لرستان را با وزیر در میان گذاشتند و نیز درباره‌ی مسائل گونه‌گون استان، دیدگاه‌ها و نظرات، بیان شد».

اشاره می‌شود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید، محمود واعظی، 18 آذرماه به لرستان آمد تا کلید بزند شروع فعالیت برای وصل 900 روستای استان لرستان به اینترنت را. به گفته‌ی استاندار لرستان، هوشنگ بازوند، قبل از آنکه دولت تدبیر روی کار بیاید هیچ روستایی از لرستان، بهره‌مند از اینترنت نبود.

واعظی از مؤسسان حزب اعتدال و توسعه و نیز معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه است. این حزب در سال 78 و با پیشگامی افرادی هم‌چون محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، اکبر ترکان و فاطمه هاشمی شکل گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، محمدباقر نوبخت نیز از این حزب و دبیرکل آن است. دکتر حسن روحانی نیز از همان سال 78 از شکل‌گیری این حزب استقبال کرد و در اکثر جلسات شورای مرکزی حزب شرکت می‌جست.

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، «محمد قوچانی» سال‌ها پیش‌تر تحلیل کرده بود حزب اعتدال و توسعه، بال راست آیت‌الهم هاشمی رفسنجانی و حزب کارگزاران سازندگی، بال چپ آیت‌الهک است.

از پاییز سال 91 حزب اعتدال و توسعه خواهان حضور دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری شد. محمدرضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان، محمدباقر نوبخت و نیز محمود واعظی هماره از یاران دکتر حسن روحانی بوده‌اند. از این روست که به باور بسیاری از آگاهان سیاسی، دولت دکتر روحانی به واقع دولت حزب اعتدال و توسعه است که در رویکردهایش هماره مشی اعتدال در پیش دارد و به همین علت در لیست‌های حمایتی‌ انتخاباتی‌اش، همیشه از اصولگرای میانه تا اصلاح‌طلب دیده شده است.

اما وضعیت این حزب در استان لرستان برخلاف سکان‌داری‌اش در دولت تدبیر و امید، چندان مساعد نیست؛ حمید رشیدی می‌گوید:«از بهمن‌ماه 94 که تقاضای وقت ملاقات با استاندار لرستان را ارائه کرده‌ایم هنوز متأسفانه با این تقاضا موافقت نشده و شوربختانه آقای استاندار چندان به مشورت کردن با احزاب اصلاح‌طلب و گفت‌وگو با ایشان و شنیدن نظراتشان، ظاهراً اعتقادی ندارد».

دبیر استانی این حزب، ادامه می‌دهد: «این حزب توانست در انتخابات اخیر مجلس، چهار کاندیدا به اسامی دکتر محمد بیرانوندی (خرم‌آباد و چگنی)، الهیار ملکشاهی (کوهدشت و رومشکان)، علاءالدین بروجردی (بروجرد) و سیدحمید کاظمی (پلدختر) را با رأی مردم، راهی مجلس کند».

استان لرستان 9 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. رشیدی توضیح می‌دهد:«انتخاب گزینه‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه‌ی استان لرستان در وهله‌ی نخست کاندیداهای اصلاح‌طلب بوده است ولی با درنظر گرفتن رد صلاحیت‌ها، رویکرد حزب حمایت از کاندیداهای حامی دولت تدبیر و امید بوده است و رویکرد حزب چنین شد که مخالفان دولت تدبیر و امید به پارلمان راه نیابند».

حمید رشیدی هم‌چنین درباره‌ی ضرورت استفاده از نیروهای توانمندبومی استان گفت: «در ملاقات با آقای واعظی گفته شد در شرایطی که افراد توانمندی‌های یکسانی دارند بهتر آن است در استان لرستان از نیروهای بومی توانمند در مناصب مدیریتی استفاده کرد؛ نیروهایی که اصلاح‌طلب، حامی دولت تدبیر و امید و توانمند باشند».

به گفته‌ی رشیدی در این دیدار حکم فعالیت هفت دبیر شهرستانی حزب اعتدال و توسعه‌ شاخه‌ی استان لرستان توسط محمود واعظی به ایشان داده شد. ابلاغ‌های مقدماتی را حمید رشیدی امضا کرده است و در نهایت، ابلاغ نهایی توسط دبیرکل حزب یعنی محمدباقر نوبخت امضا می‌شود.

اسامی دبیران هفت شهرستانی که ابلاغشان با امضای حمید رشیدی صادر شده است به این شرح است:

الشتر: غلام‌عباس ندری؛ (وی عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان سلسله است)؛

پلدختر: نعمت‌اله دستیاری؛ خرم‌آباد: جمشید رشیدی؛

کوهدشت: عبدالرضا خسروی؛ دورود: حمیدرضا پاپی؛

ازنا: علی‌محمد مرزبان؛ بروجرد: قاسم شاه‌وردی.

خبر :شهرام شرفی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار