کد خبر: ۳۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 11 May 2015
فرماندار بابلسر با اشاره به قابلیت‌های بکر کشاورزی و دامداری در شهرهای مرکزی مازندران، گفت: بابلسر پایلوت پرورش زنبور عسل کشور شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید علی اسد امروز در حاشیه بازدید از مرکز علمی کاربردی شهید حسن پور بابلسر با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی مدارس باید کاربردی و در خدمت جامعه باشد، اظهار داشت: به محصولات شاخص در شهرستان توجه و به صورت علمی آموزش داده شود.

وی افزود: با آموزش‌های لازم به کشاورزان می‌توان بخشی از هزینه‌های تولید را کم و راندمان آن را افزایش داد.

فرماندار بابلسر، گفت: متاسفانه کشور در حوزه عمل و تولید با دانش فاصله دارد اگرچه در بخش‌هایی موفق عمل کرده‌ایم اما در حوزه کشاورزی موفقیت چندانی نداشته ایم.

اسد، تصریح کرد: مرکز شهید حسن پور, پایلوت ملی زنبور عسل در کشور بوده و باید از این امکانات و فضا برای افزایش بهره‌وری بکارگیری شود.

وی بیان داشت: نگاه‌ها به تولید و بخش کشاورزی باید تغییرکند و در جهت علمی کردن آن برنامه‌ریزی شود.

فلاح, رئیس مرکز علمی کاربری شهید حسن پور بابلسر نیز گفت: 162 دوره با بیش از 10 هزار ساعت روز کار در سال گذشته در بخش کشاورزی در این مرکز برگزار شد.

وی با بیان اینکه عسل را در بیرون از آزمایشگاه نمی‌توان تشخیص داد, گفت: مرکز شهید حسن پور پایلوت ملی زنبور عسل بوده و دارای آزمایشگاه و تجهیزات لازم است.

فلاح، افزود: 70 درصد دروس در این مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی بوده و تنها 30درصد آن بصورت تئوری و عمومی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز شهید حسن پور با اشاره به اینکه 75 درصد دانش آموزان روستایی در رشته علوم انسانی در حال تحصیل هستند, تصریح کرد: براساس ضرورت 12 درصد از دانش آموزان هنرستانی باید در رشته کشاورزی  تحصیل کنند که این مقدار کمتر از 3 درصد است.

وی گفت: رشته‌هایی که در این مرکز آموزش داده می‌شود کاربردی و پردرآمد بوده و در آینده شغلی دانشجویان کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار